+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Za wysoka ilość RBC, za mało żelaza, za niskie MCV, MCH.

  1. #1
    legeartis jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2017
    Postów
    7

    Za wysoka ilość RBC, za mało żelaza, za niskie MCV, MCH.

    Witam. Dostałem skierowanie na badanie krwi przez moje bóle kręgosłupa, przez które stosowałem różnego rodzaju leki przeciwbólowe i tym samym miałem krwawienie z przewodu pokarmowego po Dexaku (2 saszetki po 25mg), jak również skierowanie na gastroskopie. Zrobiłem póki co tylko morfologię, na której wyszło, że mam za wysoką ilość RBC, tj. około 6,3, za niską żelaza - 52. Kiedyś już miałem niedokrwistość z niedoboru żelaza, tylko wtedy ilość mojej hemoglobiny wahała się w okolicach 10,9. Teraz jest w normie. Zastanawia mnie, dlaczego przy tak niskim poziomie żelaza moja ilość czerwonych krwinek jest powyżej normy? MCV i MCH stwierdzają, że tak na chłopski rozum mogę powiedzieć, że moje krwinki czerwone są jak liczna czerwona armia, ale malutka i chudziutka?
    Moja dieta niestety nie jest zbyt dobra, wiem, że to prawdopodobnie przez egzystowanie na samych kanapkach. Niestety stres i brak czasu sprawia, że nie mam siły przyrządzić sobie coś porządnego. Drugie pytanie to dlaczego nie dostałem żelaza w tabletkach?

  2. #2
    Nie zarejestrowany
    Guest
    Ktoś pomoże?

  3. #3
    Nie zarejestrowany
    Guest
    A nie myślałeś poszukać odpowiedzi na innym forum medycznym?

  4. #4
    Jaaa jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Mar 2016
    Postów
    243

    Wniosek oczywisty wydaje mi się jest taki, że masz niedobór żelaza - w takim wypadku wielkość krwinek spada, choć ich liczba jest duża. Dlaczego nie dostałeś żelaza do łykania, to nie mam pojęcia. Ale po pierwsze to musisz zacząć zdrowo się odżywiać, bo inaczej nie tylko żelaza, ale i innych rzeczy będziesz miał (albo już masz!) niedobory. Jak nie masz czasu na szykowanie posiłków, to mam takie rady:

    - w barach mlecznych są często bardzo dobre, zdrowe, domowe obiady w super niskich cenach. Masz cały obiad dwudaniowy i picie za grosze. Stołuj się w takich miejscach (albo jak masz kasę i chęci, to w innych droższych)
    - katering dietetyczny (ale dla "normalnych" ludzi nie na diecie też) - płacisz miesięczny abonament i przywożą ci 100% jedzenia, jakie masz zjeść w ciągu dnia (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację, czasem też deser) - wszystko zdrowe, na wszystkie dni tygodnia, nie musisz w ogóle wychodzić do sklepu. Cena zwykle ok. 40zł za dzień.
    - rób jedzenie sam, zdrowe, ale na dłużej. Np. zupę możesz zrobić w dosłownie 10-15 minut a starczy ci na 5-6 dni. Poszukaj przepisów pod hasłami "szybki obiad" itp. Ze swej strony mogę podrzucić pomysły na zupę. Co do drugiego dania, to możesz robić też proste ale zdrowe rzeczy na dłużej, np. kotlety robisz raz, zostawiasz część na np. 3-4 dni a resztę zamrażasz i jesz w "czarnych godzinach". Albo taki makaron z pomidorami i czosnkiem - potrzebujesz tylko ugotowanego makaronu, który dodajesz na patelni do podsmażonych kilku ząbków czosnku z posiekanymi byle jak i podduszonymi kilkoma pomidorami. Czas wykonania - nie wiem, czy nawet 10 minut (plus gotowanie makaronu). Starcza na jedną osobę na kilka dni. Jest masa prostych, szybkich przepisów, poszukaj - zrób sobie z ulubionych w np. pliku worda swoją książkę kucharską, będziesz wiedział że ci smakują i ile czasu na nie potrzebujesz. Zaplanuj, co będziesz jadł przez najbliższe 2 tygodnie i zrób zakupy raz a dobrze, aby potem nie chodzić ciągle do sklepu po jedną brakująca rzecz. Naprawdę da się tak jeść zdrowo, tanio, z minimalnym czasem potrzebnym na gotowanie (i to raz na jakiś czas, np. robisz w wolny weekend na resztę tygodnia).
    - śniadania - zamiast kanapek wybieraj coś innego, np. musli z mlekiem/jogurtem (ogólnie mleka nie polecam, ale jak ktoś lubi...), kasza jaglana (gotuje się kilka minut, możesz zrobić na 2-3 śniadania) z owocami i śmietaną, jajecznica, jajka sadzone, śledzie z chlebem, sałatka z tuńczykiem.. Poszukaj przepisów. Nie ma nic gorszego niż uboga, monotonna dieta. Śniadania też możesz sobie szykować niektóre na kilka dni (jak np. kasze z dodatkami czy sałatki).

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Obniżone RBC, HGB, HCT w morfologii co oznacza?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-08-2016, 10:12
  2. Niskie TSH, niskie ft3 i ft4
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum endokrynologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-15-2015, 10:35
  3. podwyższone RBC i HCT a obniżony MCH
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Badania
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-22-2014, 13:05
  4. wyniki MCV
    Przez Sola w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-24-2012, 17:40
  5. Podwyższone MCH
    Przez NataliaL w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-25-2012, 13:02

LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252