Szanowni Państwo,

Zwracam się z prośbą o podpowiedź co może być przyczyną podwyższonego poziomu TSH (watrość 5,4) pomimo stosowanej wysokiej dawki Euthyroxu (150 mg).

Mam 29 lat i od 14 roku życia zmagam się z chorobą Hashimoto i niedoczynnością tarczycy.
Jestem pod stałą opieką lekarza endykrynologa. Wizyty od 6 lat odbywają się raz w roku. Zalecone mam też, aby kontrolować poziom TSH w takiej samej częstotoliwości.

Od 4 lat biorę Euthyrox w dawce 150 mg, co do roku 2012 sprawiało, że poziom TSH był wyrównany, na poziomie 0,5.
W dniu dzisiejszym odebrałam wyniki badań, z których wynika, że przy takiej samej dawce leków, poziom TSH podniósł się 10 krotnie do wartości 5,4.

Wizytę u lekarza mam wyznaczoną na koniec miesiąca lipca.
Bardzo proszę o poradę, co mogło być przyczyną takiego podwyższenia się poziomu TSH.
Od czasu ostatniego badania nie przeszłam żadnej choroby, nie byłam w ciąży, leki przyjmuję regularnie.


Będę niezmiernie wdzięczna za każdą poradę.
Pozdrawiam