+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: wnioski ze zdjęcia rtg kręgosłupa szyjnego

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Guest

    wnioski ze zdjęcia rtg kręgosłupa szyjnego

    Co oznacza dla mnie opis- zniesienie lordozy szyjnej z ustawieniem kifotycznym na poziomie c4-c5. Wysokość trzonów kręgowych o krążków m-kręgowych zachowana. Zaostrzenie tylnych krawędzi trzonów?

  2. #2
    Nie zarejestrowany
    Guest
    Musisz zapytać na jakimś forum medycznym,tu się nie dowiesz,chyba,że jakiś "psychiczny" coś tu bzdurnego napisze

  3. #3
    stalker8 jest nieaktywny
    Banned
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    .wieś
    Postów
    1,605

    Jestem, jestem. Trójpłaszczyznowe ruchy głową; duża ilość w serii; ćwiczone w obwodach z innymi ćwiczeniami, także w seriach łączonych. To znaczy - żadnych ruchów typu kręcenie głową; tylko patrzenie ze skrętem głowy na boki; broda w górę i w dół (akurat to nie wiem czy można przy zniesionej lordozie, ale ja robię) - w klęku z dłońmi złączonymi płasko za pośladkami, albo jeszcze lepiej - ręce rozłożone jak u tego bohatera:

    → i.ytimg.com/vi/EYtYw5neWCQ/hqdefault.jpg

    zaciśnięte na... krótkich kijkach ~20 cm x 28mm - polecam coś takiego, sam używam nie zdradzę czego; zewnętrzna rotacja nadgarstków przy tym. Duża objętość - ja robię kilkadziesiąt, czasem ponad sto ruchów.
    3. Głowa na boki - do barku; to samo, ale już stojąc w małym rozkroku, ręce proste w dół, dłonie kładę na biodrach - dużo powtórzeń; raczej powoli - tak żeby poczuć dźwigacz łopatki, jak jest rozciągany...

    →upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Levator_scapulae.png/300px-Levator_scapulae.png

    Ostatnio chyba zaszkodziły mi ćwiczenia na brzuchu, z wymienionymi wyżej "przyrządami", ale lubię je i... w tej chwili czuję się już lepiej; mniej odczuwam objawy SM, więc jutro znów je zrobię, tylko uważnie - bez unoszenia, zadzierania głowy; głowa równolegle do podłoża - w takim razie: tuż nad matą. Wydaje mi się, że nie jest najważniejszym na siłę unosić przy nich tułów jak najbardziej, raczej generować skurcze włókien w napięciu 'tonicznym' (tak się ono chyba nazywa), które uzyskuję przez zaciskanie rąk na tych... rolkach... Zresztą pisałem już gdzie je zdobyłem.... ;/
    Tak więc - próbuję: ćwiczenia izometryczne to są, ale z wprowadzeniem ruchu który powoduje skracanie i rozciąganie włókien, jednak. Tak mi się wydaje, że - niezłe są. A i tak piersiowy fatalnie. Boję się więcej pisać, byłem po receptę parę dni temu; mało pomaga; dłonie lepiej - bo, może, nie obciążałem ich ostatnio.
    Nieźle też działają skręty, takie jak opisywałem: stopy do wewnątrz w niewielkim rozkroku, głowa cały czas prosto, ręce zaciśnięte na przyrządach, łokcie proste, ramiona napięte - skręty z zatrzymaniem w pozycji godziny szósta | w pół do dwunastej; dużo powtórzeń, co najmniej kilkadziesiąt, nawet ponad sto.
    O proszę już 22:04. Lżej, oczy i w ogóle.

  4. #4
    stalker8 jest nieaktywny
    Banned
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    .wieś
    Postów
    1,605

    Ćwiczenia to nie dziś; ostatnio marnie; noc jaka była. Proszę nie brać bezwzględnie tego co powyżej napisałem; to mój sposób na ratowanie się z opresji, jeśli dolegliwości wystąpiły. To wszystko i tak na nic. Zawsze czułem się słaby jak co; nigdzie nie wyłaziłem; ani teraz; całe życie tak. Ruch może pomóc uwolnić się od bólu; nie od beznadziei.

  5. #5
    stalker8 jest nieaktywny
    Banned
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    .wieś
    Postów
    1,605

    No. Dziś próba gimnastyki - pół godziny niemal na tym brzuchu. I jak zwykle. Muszę się położyć... codziennie tak. Obolały teraz, za dużo znowu... Lepiej ostrożnie z tymi ćwiczeniami które tu podałem, ale nie chcę z nich rezygnować, może starczy zmniejszyć ilość powtórzeń, wpleść to w jakieś obwody. W ogóle to zamieniam się w galaretę - zero ćwiczen hantlami, a i to teraz nie codziennie; dziś byłem bardziej wyspany...

    Dłonie na stół, ramiona proste. Siedzę na piłce; i tak opuszczam się do tyłu; nogi szeroko, nie dotykają podłogi, klatka / dolna część mostka dotyka do piłki. W tej pozycji - podobno 30 sekund to minimum, żeby zaczęło się rozciąganie. Czuć w stawach K-B. Ukłon japoński / buddyjski jednak na kolanach - a w tym ćwiczeniu są odciążone. Niestety nie pomaga. Wziąłem kapsułeczkę i zaraz spać. Zresztą to lędźwiowy, a bolą też szyjny i piersiowy - dyskopatia najwyraźniej.
    A nocą - pięty. W ogóle stopy już kiepsko.
    Ależ marnie e mną... jakie to czynności wypełniają mój dzień? Na nic nie mam siły, do czternastej jeszcze jakoś, o ile nie zarwę nocy, ale później... przestają działać nlpz-ty... A te moje ćwiczenia to pod ich wpływem, prawdaż; no to chyba nic dziwnego, żę w końcu się to rozwaliło, przy mojej skłonności, obłędnej.

  6. #6
    Szana
    Guest
    sprawdź metodę McKenziego mckenzie.pl Myślę, że przyniesie ci ulgę w bólu. Przy takich bólach trzeba wykonywać regularne ćwiczenia, kóre są doposowane przez specjaliste

  7. #7
    stalker8 jest nieaktywny
    Banned
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    .wieś
    Postów
    1,605

    Otóż, SzAniu, przypuszczam, że - nie wiem do kogo to piszesz. :]
    Natomiast, na "modłę" McKenziego, czy innych wyznawców, również - że można sobie zaszkodzić, tak jak idąc za sugestią, że wysyp postów tutaj aktualnie: na potencję - iż suplementy.
    Ja to zdaje się nawet tutaj pisałem (musiałbym poszukać, a trochę mi się nie chce) - linkowałem wypowiedź, że w ćwiczeniach metodą McKenziego.
    Jednak skoro jedno i drugie przewija się obecnie przez forum, to pewnie warto zgłębić temat. Niestety - nie potrafię, nie umiem się dowiadywać, brak mi zdolności. A gimnastykę zrobić spróbuję po swojemu, bo wydaje się, że jest trochę lepiej, dziś.
    Co do Twojego Nicku, tak samo, nie umiem się odnieść; czy chodzi Ci o jakąś drugą szansę dla mnie - żebym przynajmniej nie zmarniał od razu; że może jeszcze w czymś się wykażę (dobrocią?).

  8. #8
    stalker8 jest nieaktywny
    Banned
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    .wieś
    Postów
    1,605

    No niestety - znowu to samo po gimnastyce, aczkolwiek byłem ostrożny więc pewnie mogło być gorzej. Muszę poszukać informacji o innych, coś robić inaczej. Tymczasem, coś mi blokuje i spowalnia internet; domyślam się, że się doigrałem i ktoś mnie pilnuje, bo wydaje mi się, że to się dzieje przy pewnych rodzajach mojej aktywności; cóż - przynajmniej nie jestem sam. :] Może też po prostu i to forum ma mnie dość - prawdopodobne. A nie potrafię się powstrzymać od siedzenia tutaj; to nikogo nie obchodzi, ile mogłem otrzymać, to już otrzymałem... i zakopać.

    Nie chce mi się szukać jednak, nic nie wymyślę.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. rtg kręgosłupa szyjnego - diagnoza
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-08-2016, 13:35
  2. Opis RTG kręgosłupa szyjnego
    Przez aska442 w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 22:30
  3. Interpretacja RTG Kręgosłupa szyjnego + ewentualne wskazówki
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2014, 20:00
  4. RTG kręgosłupa szyjnego - co znaczy jego wynik
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum neurologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 17:19
  5. Interpretacja wyników RTG kregosłupa szyjnego
    Przez Edica w dziale Forum neurologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-25-2011, 19:35

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246