Witam serdecznie!
Chciałbym zapytać: Czy możliwe jest uczulenie na cytrynian sodu (składnik licznych produktów spożywczych)? Pytam, ponieważ co jakiś czas, począwszy od sierpnia doznaję zatrucia pokarmowego (dokładnie we wrześniu, listopadzie i teraz w styczniu). Zauważyłem, że przed każdym z tych zatruć spożyłem jakiś produkt, w którym zawarty był cytrynian sodu (np. herbatę Nestea lub serek topiony Hochland). Objawy są typowe dla każdego zatrucia: nudności, mdłości, czasem wymioty (najczęściej raz). Wydaje mi się jednak (choć nie mam pewności), że wcześniej też spożywałem cytrynian sodu i nic mi nie było (na przykład dwa lata temu). Ponadto w Internecie przeczytałem, że cytrynian sodu nie jest groźny. Jednak teraz, w okresie zatruć zażywałem również lek CERUTIN (witamina C) - na ulotce przeczytałem, że przedawkowanie tego leku może wywoływać podobne objawy. Czy ktoś mógłby mi napisać, czy przyczyną tych zatruć był cytrynian sodu czy może coś innego? Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.