Dzień dobry, mam 31 lat i pół roku temu postanowiłam zaszczepić się przeciwko WZW B (Engerix). Za ok. 2 tygodnie powinnam przyjąć trzecią dawkę szczepionki. Jednak mam pewne wątpliwości, ponieważ po dwóch poprzednich dawkach bardzo źle się czułam. Po około 5 godzinach od podania szczepionki (zarówno pierwszej jak i drugiej dawki) pojawiały się następujące skutki uboczne: drażliwość i dreszcze (jak przy gorączce, ale gorączki nie miałam), ból brzucha i głowy, nudności, zawroty głowy, piszczenie w uszach, ogólne złe samopoczucie, dziwne bóle w kościach lub mięśniach. Dodatkowo po drugiej dawce (nie od razu, tylko po ok. 5 godzinach, w momencie jak zaczęły pojawiać się inne skutki uboczne) zrobiło mi się słabo, ciemno przed oczami, ale na szczęście nie zemdlałam. Objawy mijały po kilku godzinach, ale trochę mnie to wszystko wystraszyło. Nigdy wcześniej nie miałam żadnych skutków ubocznych poszczepiennych. W związku z tym mam pewne obawy przed trzecią dawką. Czy powinnam mimo wszystko ją przyjąć? Trochę mi szkoda teraz zrezygnować, chciałabym dokończyć cykl. Powyższe objawy jakoś przeżyje, boję się tylko, że po trzeciej dawce mogą one ewoluować w coś gorszego..
Pozdrawiam.