+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: siemię lniane

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Guest

    siemię lniane

    kupiłam siemię lniane mielone gdyż mam kłopoty z załatwianiem się, (przez co też przytyłam), ale przeczytałam w internecie że takie mielone jest nic nie warte i nie rozwiąże mojego problemu, czy to prawda, czy powinnam kupić całe ziarenka i sama mielić

  2. #2
    dieta-4u. jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Apr 2016
    Skad
    Katowice
    Postów
    5

    Zmielone siemię lniane należy przechowywać szczelnie zamknięte, wtedy traci mniej wartościowych składników. Ziarenka siemienia lnianego można dodawać w całości do posiłków, np. do musli z mlekiem. Mają one działanie bardziej drażniące w tej formie, więc jeśli miewasz problemy z przewodem pokarmowym lepiej spożywać je zmielone. Siemie lniane jest bogate w błonnik i korzystne kwasy tłuszczowe, ale ma też sporo kalorii - w 10g - 50kcal

    Len, nasiona [g] 10
    __________________________________________________ __________________________________________________



    Energia [kcal] 50,0000
    Białko ogółem [g] 2,4500
    Tłuszcz [g] 3,1000
    Węglowodany ogółem [g] 3,5000
    Sód [mg] 7,9000
    Potas [mg] 76,2000
    Wapń [mg] 19,5000
    Fosfor [mg] 72,2000
    Magnez [mg] 29,1000
    Żelazo [mg] 1,7100
    Witamina C [mg] 0,0000
    Witamina A [mikro g] 0,0000
    Witamina E [mg] 0,0170
    Witamina B6 [mg] 0,0040
    witamina D [mikro g] 0,0000
    Błonnik pokarmowy [g] 0,3900
    Cholesterol [mg] 0,0000
    Kwasy tłuszczowe: ogółem nasycone [g] 0,2360
    Kwasy tłuszczowe: ogółem jednonien. [g] 0,4580
    Kwasy tłuszczowe: ogółem wielonien. [g] 2,1390
    Witamina B1 (tiamina) [mg] 0,0170
    Witamina B2 (ryboflawina) [mg] 0,0160
    % energii z białka 20,00
    % energii z tłuszczu 55,00
    % energii z węglowodanów 25,00


    Pozdrawiam!

  3. #3
    valerija
    Guest
    Wydaje mi się, że samo siemię lniane nie rozwiąże wszystkich problemów. Pomyśl też o zmianie diety. Ja odkąd zaczęłam patrzeć co na talerz wkładam i skąd pochodzą produkty (warzywa od rolnika, wędliny z Kiszeczki) to nie mam problemów trawiennych.

  4. #4
    Nie mokka
    Guest
    Siemię jest bardzo dobre na zaparcia, nie twierdze że ustąpią natychmiast jak po dicopegu ale jeśli je włączyć na stałe do jadłospisu jest szansa że zaparcia przynajmniej będą występowały rzadziej.

  5. #5
    medynar jest nieaktywny
    Użytkownik Avatar medynar
    Zarejestrowany
    Sep 2015
    Skad
    Krzeszowice
    Postów
    100

    Najlepiej całkiem zmienić dietę, by była ona bardziej zdrowa!

  6. #6
    ingas jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Apr 2016
    Postów
    97

    to prawda dieta najważniejsza no i ruch, samo siemię nie da rady

  7. #7
    medynar jest nieaktywny
    Użytkownik Avatar medynar
    Zarejestrowany
    Sep 2015
    Skad
    Krzeszowice
    Postów
    100

    Dużo osób zapomina o tym drugim i dziwi się że nie ma efektów

  8. #8
    gubyd jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    Gdynia
    Postów
    16

    Siemię lniane można bardzo łatwo wkomponować do swojej diety, o ile jest pozbawiona przetworzonych produktów, a wzbogacona o warzywa, owoce, kasze, ryże i pieczywo pełnoziarniste.
    Jeśli komuś nie przeszkadza jego smak, może pić go w formie zmielonej co rano, czyli dodać 2-3 łyżki stołowe do szklanki i zalać gorącą wodą do połowy. Ja tak robię ze względu na włosy.
    A jeśli komuś przeszkadza, to może go dodawać do płatków, owsianki, jogurtów, do czegoś, co zakryje jego smak.

  9. #9
    gubyd jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    May 2016
    Skad
    Gdynia
    Postów
    16

    Siemię lniane można bardzo łatwo wkomponować do swojej diety, o ile jest pozbawiona przetworzonych produktów, a wzbogacona o warzywa, owoce, kasze, ryże i pieczywo pełnoziarniste.
    Jeśli komuś nie przeszkadza jego smak, może pić go w formie zmielonej co rano, czyli dodać 2-3 łyżki stołowe do szklanki i zalać gorącą wodą do połowy. Ja tak robię ze względu na włosy.
    A jeśli komuś przeszkadza, to może go dodawać do płatków, owsianki, jogurtów, do czegoś, co zakryje jego smak.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. siemie lniane
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-26-2013, 21:43
  2. Refluks żółciowy, a siemie lniane
    Przez bocian_00 w dziale Forum gastrologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-19-2012, 18:22
  3. zaparcia-siemie lniane
    Przez Ewka265 w dziale Forum gastrologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-03-2011, 16:28

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251