+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: przesuniecie rzepki

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Guest

    przesuniecie rzepki

    Witam. 10 dni temu przesunęła mi się rzepka, lekarz na SORZE zalecił ortezę na 3 tygodnie. Miałam robione USG oraz RTG, które wykazały obecność krwiaka. Udałam się do ortopedy, który 2-krotnie wykonywał mi.punkcję w stawie i doradził noczenie ortezy. Po 10 dniach nie widzę żadnej poprawy, nie mogę wyprostować ani zgiąć w pełni kolana. Co robić? Dodam jeszcze, że jestem w połowie serii zabiegów:laser, bioprądy oraz pole magnetyczne.

  2. #2
    kam.zaj
    Guest

    przesunięcie rzepki

    Miałam podobna sytuacje, ale to jakieś 4 lata temu. Podczas biegania poczułam ból w kolanie. Lekarz powiedział mi, że mam chondromalację rzepki. Na chwilę obecną IIIst. Próbowałam różnych terapii i rehabilitacji. Ostatnio zaczęłam chodzić na pole magnetyczne niskich częstotliwości do gabinetu Terapion w Katowicach i widzę znaczną poprawę. Zmniejszył się ból i dyskomfort podczas chodzenia.

  3. #3
    Synergia Chorzów jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    May 2014
    Postów
    167

    Prawdopodobnie doszło do zwichnięcia rzepki. Warto taki problem skonsultować z fizjoterapeutą gdyż sytuacja może się powtarzać i doprowadzić do wspomnianej chondromalacji rzepki lub innych nieodwracalnych zmian zwyrodnieniowych w kolanie.

  4. #4
    stalker 8
    Guest
    Dziesięć dni to przecież mało po urazie. Kilka tygodni, a nawet miesiące. Co robić - ćwiczenia izometryczne i rozciąganie jak się sytuacja poprawi na tyle (a jak nic nie jest popękane to kwestia czasu) i nawet za darmoszkę mogę Wam powiedzieć jakie, bo mi pokazano, ale niestety, nawet takie powodują u mnie ból nerwu trójdzielnego (mały), wskutek zmęczenia (po ilu minutach to zależy chyba od dnia); i w kręgosłupie szyjnym jak się tylko odpowiednio położę, a jeszcze nie dam nic pod głowę/szyję (nie chce mi się, nie mam). Pokazano też takie rozciąganie, żeby mnie chyba szlag trafił, bo się ludziom nie podobam, więc to nie do końca z tymi ćwiczeniami, ale parę zasad znam, a i tak nic nie robię z tym, biorę tabletki, boli umiarkowanie słabo w porównaniu z tym co znam z ubiegłych lat.

  5. #5
    stalker 8
    Guest
    → youtube.com/watch?v=zS-p0omwu3A
    Ćwiczenia na kolano - ćw. izometryczne mięśni przywodzicieli (ćw. 5018) - rehabilitacja kolano

    → youtube.com/watch?v=RMtBUn_0_4g
    Rehabilitacja kolana - ćwiczenie wzmacniające mięśnie odwodzące (ćw. 5021)

    → youtube.com/watch?v=9iSuyr4f6bE
    To nie jest na kręgosłup. I nie w ten sposób.
    - Zaczynamy od piłki pod kolanem, skurcz 10sekund, 4-5 sekund odpoczynku - 10 powtórzeń, używamy 70% siły; potem pod staw skokowy/piętę, palce ciągniemy do góry, a pięty wypychamy do przodu w tych ćwiczeniach - zawsze. No on tego nie pokazuje, bo...?
    - potem pod udo - i to samo 10x10 sekund,
    - potem pod łydkę - i też 10x10 (można więcej jak ktoś da radę). Przy okazji ćwiczymy na płaskostopie, zwłaszcza pod łydką. Pamiętamy - palce do góry w kierunku głowy, a pieta do przodu.
    Dopiero potem przechodzimy do ćwiczenia z piłką między kolanami i z taśmą, ale stopy razem, skurcz izometryczny - 10 sekund to moim zdaniem mało.

    Nie robimy żadnych przerw żeby odpoczywać - starczy zmiana ćwiczonej partii mięśni, dopiero po skończeniu jednej nogi robimy drugą.
    Jak ćwiczymy prawą nogę, to lewa ręka zgięta w łokciu pod kątem prostym, otwartą dłonią do sufitu - uważam że tak jest lepiej; prawa wzdłuż tułowia. Tak jest stabilniej i można się skoncentrować na wciskaniu piłki w podłoże (70% siły). Matę podkładam do wysokości pośladków, również dla stabilności, żeby piłka była na twardym podłożu, jednak przy ćwiczeniach z taśmą plecy i stopy już na macie, blisko siebie (w ćwiczeniu z taśmą mogą być trochę szerzej), starać się napinać lędźwie, nie koncentrować tylko na udach aby tylko rozciągać taśmę czy ściskać piłkę.
    Jak widać - ogromną ilość czasu to zajmuje. Ale to nie koniec.

    Teraz wstaję, zakładam laczki basenowe jak elita co chadza na basen. Są zeszlifowane pod skosem na piętach, żeby była supinacja bo mam koślawe pięty (powiedziano mi w końcu); oraz ścięte z przodu pod duży palec, żeby się przedni łuk stopy nie zapadał.
    Piłka szwajcarska do ściany (mebli, bo nie mam miejsca), opieram lędźwie i siadam jak narciarz - minimum 10 s, 10 powt. Ciężko, więc praktycznie 8 sekund, taki już jestem słaby, to znaczy byłem - z 2 miesiące temu i to nie codziennie, bo nie dawałem rady; teraz nic nie robię.

    Potem na matę - na plecy, piłka szwajcarska (65cm) pod sotopy i unoszenie bioder - 20 sekund 10 powt. Oto ćwiczymy mięśnie kulszowo biodrowe, dwugłowe ud, czy jak one mają tam nazwę - nigdy nie pamiętam, bo po co mi to wsiokowi pamiętać. Kolano, żeby było stabilne musi mieć ćwiczone uda z przodu i z tyłu, prawda?
    Ciężko już prawie objaw Uthoffa...

    Teraz warto zrobić takie coś:
    Noga w kostce na przeciwległe kolano i odrywamy obie od podłoża, do góry 90stopni - palce i pięta jak wyżej napisałem; prawa ręka na kolanie odpycha zgiętą prawą nogę, która leży kostką na lewaj - odwodząc ją w biodrze, gdy lewą nogę staramy się unieść nawet powyżej 90stopni przyciągając ją do brzucha (pięta i palce jak wyżej napisałem), lewa ręka, na godzinę 11 lub 13; wytrzymać - najlepiej co najmniej 30 sekund. Ciężko, owszem. Na przemian - prawa, lewa noga. Pracuje brzuch, także mięśnie skośne brzucha. Od tego właśnie boli szyjny, ale cóż.

    Po tym z tej pozycji (noga w kostce na przeciwległym kolanie, odwodzimy tą nogę na zewnątrz, trudny ruch, wymaga koncentracji), z unoszeniem i prostowaniem drugiej nogi (palce pięta cały czas swoje), czyli tym razem nie do kąta prostego, tylko sufit, z tym, że pomagamy/wymuszamy/ trzymamy prostowanę nogę oburącz pod kolanem i ciągniemy w kierunku brzucha. Też ciężko. I też robiłbym minimum 30 sekund. Na przemian, bez odpoczywania. Aż nerw trójdzielny rozboli - i kr szyjny, ale cóż. Koncentruję się bardziej na nodze prostowanej w kierunku sufitu, z przyciąganiem rękami, niż na tej, która dociska kolano a powinna być odwodzona w biodrze, ale nie potrafię lepiej. Tak więc jest to też ćwiczenie koncentracji.

    Z tej pozycji można rozłożyć ręce do leżenia krzyżem na plecach i trzymając nogę (staw skokowy) opartą na kolanie, przy drugiej podniesionej do góry o 90stopni, palce i pięta napięte cały czas) skręcić się na bok w lędźwiach, tak aby opóźniać położenie na podłożu stopy - rozciąganie lędźwi. Trudno ten ruch opisać, złożony.

    Następnie w leżeniu na plecach nogi pod kątem prostym o ścianę i przyciskamy dołki kolanowe - palce-pięty cały czas to co zawsze. Z tej pozycji można rozciągać się jak do szpagatu rozkrocznego, również cisnąc dołki kolanowe do ściany, aż... rozwalimy kolana. Dziękuję za uwagę. Powtarzamy ze złączonymi nogami (palce-pięty cały czas pamiętamy). Też wysiada szyjny, więc podkładam laczek. I może być już objaw Uthoffa, ale i tak oczy od miesięcy...

    Jeszcze jedno rozciąganie - wisienka. Na boku (palce-pięta, powtarzam się) dolna noga prosto w jednaj linii z tułowiem, górna zgięta w kolanie 90stopni. Dolna ręka na to kolano, przyciska/ciągnie zgiętą nogę do podłoża, a górna (ręka) na godzinę 11 (lub 13 jeśli na drugim boku); głowa - parzę w sufit. Staramy się docisnąć łopatkę do podłoża, aż tam zapiecze (później już nie piecze). Rozciąganie mięśnia piersiowego i lędźwi. Z kr szyjnym nic szczególnego się chyba nie dzieje o ile głowa nie jest skręcana. Można to robić z pogłębianiem - które jak wiadomo jest dla kręgosłupa szkodliwe, ale w tym przypadku - 10 sekund (a nawet mniej) na początek jedna strona ciała i powrót do pozycji wyjściowej - zanim dojdziemy do wprawy, potem optymalnie jest wydaje mi się 20-30 sekund na przemian prawa/lewa strona.
    Potem można zrobić ćwiczenie rozluźniające oddechowe - wszędzie znane: w leżeniu z ugiętymi kolanami obie ręce proste za głowę - wolny wdech i wydech - pamiętamy, że nosem, a nie jak ci, co mają cofnięty jak ja podbródek, bo oddychali ustami i się nie rozwinęli poprawnie na twarzy. Wydech ustami w takim razie nie jest szybszy? No nie jest, zatrzymuje powietrze i tyle.

    Potem stojąc rozciągnąć się trzymając kijek nad głową.
    Pomiedzy ćwiczenia, zwłaszcza na początku po małej piłce - obie nogi rękami do brzucha (place-pięty, powtarzam się), jedno powtórzenie 20 sekund.
    Taki trening zajmuje około 60 minut.

  6. #6
    stalker 8
    Guest
    noo.. i że odtego spinania się było że lepiej stoi to też. Ale - mówię - na krótką metę.
    A dzie reszta ciała? - no właśnie... czas.

  7. #7
    stalker 8
    Guest
    medyczka.pl/powiekszenie-penisa-63914
    No nie to miałem na myśli.. ;/

    Ręka w łokciu pod kątem prostym przy wciskaniu piłki , lepiej z tej strony, która noga na piłce (16cm, ta na filmie jest jakby za duża; i nie może być zbyt napompowana; na Allegro są za około 20 zł). Tak dawno nie ćwiczyłem, że nie pamiętam; w sumie obie ręce równolegle przy biodrach to i tak gorszy wariant, ale tak jak mówię - jedna ręka lepiej gdy tak zgięta, stabilniej. Jeśli chodzi o to unoszenie bioder ze stopami na piłce, to oczywiście palce-pięty napięte jw., natomiast łopatki do podłoża - dłonie wewnętrzną stroną do sufitu; otwiera trochę stawy ramienne conie, i wypiąć klatkę, kr szyjny raczej przy tym daje rade.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. przesuniecie okresu
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-28-2016, 21:16
  2. Przesunięcie miesiączki
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-18-2016, 19:51
  3. przesunięcie zębów
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum stomatologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-27-2012, 12:38
  4. Rekonstrukcja rzepki
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum chirurgiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 18:59
  5. Przesunięcie okresu
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 08:17

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252