+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Probem z porami posiłków w ciągu dnia. Co zrobic by utrzymac wagę ?

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Guest

    Question Probem z porami posiłków w ciągu dnia. Co zrobic by utrzymac wagę ?

    Mam 14 lat, 160 cm i waze 42,5kg. Jestem osobą bardzo aktywną fizycznie ( 3*w tyg trening lekkoatletyczny ok3h(męczący)2* wf po ok1,5 h + cwiczenia na brzuch w domu). Ostatnio sporo schudłam (przed wakacjami wazylam 47-48 kg). Mam duze mięśnie, są widoczne.Staram sie zdrowo odzywiac : słodycze jem bardzo rzadko, pije tylko wode lub mietowa herbate niesłodzoną, wybieram pełnoziarniste pieczywo, jem dużo białka i baaardzo ograniczam tłuszcze . Bardzo bym chciała utrzymać moją wagę. Mam taki problem z porami moich posiłków ; rano ok 6,30 jem sniadanie , do szkoly zabieram kanapki, od razu po lekcjach idę na trening i do domu wracam ok godz 17 (3 dni w tygodniu) dopiero wtedy jem obiad potem często zdarza mi soe jeszcze co nieco podjadać po godz. 20 juz nie jem. Kładę się spać ok godz24.00.
    + Czego unikac w mojej diecie by nie przytyc ?
    + Ile słodyczy mogę jesc ?
    + Jakie jest moje zapotrzebowanie energetyczne ?
    + Jaki moze byc moj przykladowy dzienny jadłospis ?

  2. #2
    Jacek Freigang jest nieaktywny
    Specjalista Avatar Jacek Freigang
    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Postów
    26

    Cześć, po pierwsze, to nie powinnaś unikać tłuszczy, nie wszystkie są złe. Tłuszcze nasycone, występujące w tłuszczu zwierzęcym (wołowina, wieprzowina) oraz słodyczach nie spełniają żadnej istotnej funkcji dla organizmu, stąd też należy je z diety wykluczyć lub ograniczyć do minimum. Tłuszcze nienasycone (jedno- i wielonienasycone) są dla organizmu bardzo ważne, gdyż bez nich organizm nie mógłby funkcjonować. Łatwo je odróżnić, gdyż tłuszcze nasycone mają postać stałą (np. smalec, margaryna), a nienasycone płynną (oleje, oliwy). Dodatkowo tłuszcze nienasycone znajdziesz w mięsie ryb czy orzechach. Dlatego nie wykluczaj z diety tych produktów. Co do Twoich pytań:
    1) słodycze, słone przekąski, podjadanie, jedzenie w nocy
    2) z racji tego, iż jesteś osobą bardzo aktywną, możesz sobie pozwolić na więcej "wyjątków" od osób niećwiczących, jednak pamiętaj, iż słodycze nie pomagają podwyższać poziomu sportowego. Nie powiem Ci dokładnie ile możesz jeść słodyczy, bo tego nikt raczej Ci nie powie, ale kilka kostek czekolady, nawet codziennie, nie powinno zaszkodzić. Najlepiej będzie, jeśli będziesz się codziennie oglądać, jeśli stwierdzisz, że tyjesz, lub mięśnie nie są już tak wyraziste, to znak, że należy tą ilość słodyczy obniżyć. Jesteś osobą bardzo młodą, w dodatku bardzo aktywną, więc masz bardzo wysoki metabolizm, więc tycie raczej nie powinno Ciebie dotyczyć
    3) około 1800 kalorii, może Ci się to wydawać mało, ale pamiętaj, iż zapotrzebowanie zależy od wieku, płci, poziomu aktywności fizycznej oraz masy ciała. Z uwagi, iż masz dość małą masę ciała, to zapotrzebowanie również nie może być ogromne
    4)
    a) śniadanie- owsianka z miodem i pomarańczą (70g płatków owsianych, szklanka mleka 2%, 100g pomarańczy, laska wanilii, 20g startej na tarce czekolady gorzkiej, 10g miodu).
    Płatki owsiane wsyp do rondelka, dodaj przeciętą wzdłuż laskę wanilii. Zalej mlekiem i 1/2 szklanki wody. Pomarańczę dokładnie umyj. Skórkę zetrzyj na tarce, dodaj do płatków z mlekiem. Sok wyciśnij, przecedź, dodaj do płatków. Płatki zagotuj, ciągle mieszając, a następnie zmniejsz ogień. Gotuj jeszcze przez 20 minut, aż do zgęstnienia. Wyjmij laskę wanilii, dodaj miód do smaku i od razu podawaj. Posyp startą kostką gorzkiej czekolady.
    b) sałatka cytrusowa (100g grejpfruta, 100g pomarańczy, pół limonki, 60g truskawek, 1/4 szklanki soku jabłkowego, 100g jogurtu naturalnego). Wymieszaj w miseczce wszystkie składniki.
    c) makaron z tuńczykiem i rodzynkami (100g makaronu pełnoziarnistego, 10g oliwy z oliwek, 60g tuńczyka w wodzie, 20g kaparów, cebula, ząbek czosnku, natka pietruszki, 30g rodzynek, sól, pieprz.
    W osolonej wodzie ugotuj makaron. Odcedź i przełóż do garnka, pozostawiając szklankę wody z gotowania. Na rozgrzaną w rondlu oliwę wrzuć oczyszczoną, posiekaną cebulę oraz czosnek. Oprósz solą oraz pieprzem i smaż około 8 minut na złoty kolor. Dodaj osączonego tuńczyka, kapary, rodzynki i posiekana natkę. Wlej tyle wody z gotowania makaronu, aby sos był gęsty. Przygotowanym sosem polej makaron, lekko wymieszaj i od razu podawaj.

    d) Sałatka makaronowa z jajkiem (1 jajko, 70g makaronu pełnoziarnistego, 60g groszku konserwowego, cebula czerwona, ogórek kiszony, 10g majonezu, 50g jogurtu naturalnego, sól, pieprz).
    Makaron ugotuj w osolonej wodzie, a następnie odcedź. Jajka ugotuj na twardo, odcedź, ostudź, obierz ze skorupki, a następnie pokrój w kostkę. Ogórka i cebulę również pokrój w kostkę. Wymieszaj w miseczce składniki sałatki. Z majonezu i jogurtu przygotuj sos, polej nim sałatkę. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

    Ten dzień został podzielony na 4 posiłki, w razie potrzeby posiłek 3 możesz podzielić na dwie części i zjeść na dwa razy. Myślę, iż dobrane przeze mnie potrawy są smaczne, a ich przygotowanie nie powinno sprawić problemów
    Pozdrawiam

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Dusznosci w ciagu dnia
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum onkologiczne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-01-2017, 21:53
  2. Nie oddycham w ciągu dnia.
    Przez Anex w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 18:14
  3. wielokrotne omdlenia w ciagu dnia
    Przez Oldone w dziale Forum neurologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-27-2013, 10:36
  4. jak utrzymać wagę po diecie "rainbow"?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-18-2013, 15:00
  5. Jak utrzymać wagę
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-14-2011, 20:57

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244