+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: polpril

  1. #1
    matea
    Guest

    Exclamation polpril

    Witam mam takie pytanie . Dwa miesiace temu zaczelu sie u mnie uderzenia goraca a mianowicie przy zdenewowaniu robilam sie czerwona na twarzy i szyi i cisnienie wtedy roslo mi do 170/100. Po 3 dniach zglosilam sie do lekarza. Stwierdzil nadcisnienie. Przepisal leki spironol 25mg valsacor 40 mg i bisocard 2,5 mg. niestety po valsacorze dostalam dusznosci i uczucia ciezkosci w klatce piersiowej wiec moj lekarz zmienil mi valsacor na polpril 10 mg . W miedzyczasie mialam robione ogolne badania krwi cholesterol cukier triglicerydy wszystkie badania wyszly rewelacyjnie. Niestety po polprilu dostalam niesamowitych bolow w klatce piersiowej jakbym miala zawal . Zastanawia mnie jedna rzecz po co mi tak silny lek jak p[olpril i to w najmocniejszej dawce dostepnej na rynku skoro nie mozna go wg ulotki brac z lekami moczopednymi jak spironol. Dodam ze mam 29 lat a moje cisnienie nie przekroczylo 170/100 .Czy mam zmienic lekarza ?? Boje sie Prosze o szybka odpowiedz.

  2. #2
    zacheusz112 jest nieaktywny
    Specjalista
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    215

    Po Polprilu może dojść do niekontrolowanego spadku ciśnienia,oraz innych skutków ubocznych tego leku.Być może ten ból też ma związek z tym lekiem.Może zamiast zmiany lekarza, lepiej rozważyć zmianę leku, w porozumieniu z lekarzem,na inny lepiej tolerowany przez organizm(do wyboru jest cała gama tych leków).Natomiast jeśli chodzi o zażywanie Spironolu wspólnie z Polprilem,należałoby znacznie zmniejszyć dawkę Spironolu lub całkowicie go odstawić.
    Jeżeli zaś chodzi o ilość leków i ich dawkę,to przy nadciśnieniu stosuje się często leczenie skojarzone, tzn.przy zastosowaniu kilku leków.W wieku 29 lat wartość ciśnienia 170/100 to zdecydowanie za wysokie ciśnienie,które należy leczyć.Myślę że nie zaszkodziło by również badanie moczu,czy z nerkami wszystko w porządku.Często nadciśnienie wskazuje na problemy z nerkami i warto wtedy przynajmniej wykonać rutynowe badanie moczu.
    Pozdrawiam.

  3. #3
    moniczkor
    Guest

    polpril

    Ja mam inny problem , być może związany z polprilem , mój mąż 23.05 miał operację tętniaka aorty wst. wszczepioną zastawkę biologiczną,i jednego bajpasa,wypisany na 8 dobę do domu z niewielkimi ilościami płynu w osierdziu i opłucnej.Mimo chydrochlorothiazydu 25mg płyn się zwiększył i kardiolog zmieniła go na furosemid i verospiron50mg.teraz zaczyna się problem z ciśnieniem 150/90.Czy do polprilu można jeszcze coś dołożyć z leków od ciśnienia?

  4. #4
    Nie zarejestrowany
    Guest
    Masz rację czasem lepiej jest zmienić lekarza a na leki można być uczulonym i źle tolerować ale jest tyle różnych ,że w końcu jakiś dopasują sama to przeszłam . Nie daj się spławić jak jest coś nie tak to mów w końcu ktoś uwierzy , że nie wszystkie leki są dla ciebie.

  5. #5
    lukrecja
    Guest

    Exclamation polpril skutki uboczne

    Witam wszystkich przyjmujących lek POLPRIL.
    4 miesięce przyjmowałam lek POLPRIL. Poprawa duża w kwestii uregulowania ciśnienia i serca.
    Na kontrolnych wizytach u kardiologa pytana o to jak się czuję po POLPRILU moja odpowiedz brzmiała OK.
    Nie skojarzyłam,że duszności , lekkie wypadanie włosów ( jestem w okresie początkowej menopauzy), pojawiający się w nocy kaszel (okres jesienny i zimowy), obfitsze miesiączki - to właśnie skutki uboczne polprilu.
    Kaszel z czasem ( po 2 miesiącach zażywania) przeistoczył się w suchy napadowy, pojawił się katar,objawy grypopochodne ( akurat w domu syn był przeziębiony i skojarzyła to ze złapaniem wirusa). Gardło stało się lekko napuchnięte. Nie miałam temperatury.
    Niestety \ - dalej nie skojarzyłam tego z przyjmowanym lekiem.
    Po 3 miesiącach - kaszel był nie do zniesienia. Lekarz wewnętrzny osłuchał - żadnych zmian w oskrzelach i płucach, a ja mam zdartą śluzówkę i niesamowite drapanie w gardle bez bólu, tylko tysiące piórek smerających gardło i krtań.
    Wyniki morfologia, TSH ,OB CRP wszystko OK.
    Wizyta u laryngologa - 2 razy bez żadnych rewelacji - w gardle żadnych zmian poza zdartą śluzówką - dostałam leki na odbudowę śluzówki i wstrzymujące kaszel.
    Dopiero po kolejnej rozmowie z lekarzem wewnętrznym okazało się że mam odstawić polpril i dostałam primacor.
    Jestem 7 dni bez leku, ale nabawiłam się napadowego kaszlu ( lecą łzy, puszcza się wydzielina z nosa, nie panuje się nad moczem i na koniec odruch wymiotny - masakra to lekkie sformułowanie). Musze teraz przyjmować leki na astmę aby uspokoić oskrzela - ciekawe jak długo.
    Moja historia to przestroga dla Tych co zażywają POLPRIL. W ulotce jest napisane żęby poinformować producenta o skutkach ubocznych czego nie omieszkam uczynić .
    Dużo Zdrowia dla Wszystkich

  6. #6
    Nie zarejestrowany
    Guest

    skutki uoboczne

    Moja mama bierze polpril od około 10 lat. Od niemal tego samego czasu ma cały czas problemy z kaszlem i gradłem, ciągle jakieś chrypki, suchy i męczący kaszel... Była u laryngologa, alergolog a i nic nie potwierdzili... spodziewam się, że u niej akurat ten lek może powodować takie skutki uboczne...
    Wcześniej brała dawkę 5 mg, a później lekarz jej podniósł na 10 mg, bo z powrotem zaczęło jej skakać ciśnienie do 170/100 i bardzo źle się czuła.

  7. #7
    Nie zarejestrowany
    Guest
    Mam takie same objawy. Od wczoraj zmieniłam lek na inny.

  8. #8
    Nie zarejestrowany
    Guest

    polpril

    ja tez biorę polpril 5 mg raz dziennie ,rano .z ciśnieniem różnie nie mogę go ustabilizować.w nocy kaszle ale daje sie wytrzymać.pierw miałąm ramicor i to 10 mg to po dwóch tygodniach myślałam ze sie udusze .z nosa leciałą woda .sucho w ustach ,obrzęk gardłą jakby urosła mi gula,robiłam badania krwi i wyszły w porządku a po lekach spadł mi poziom glukozy we krwi,mam niski ale w normie jeszcze,a tak sie składa ze robiłam badania przed stosowaniem leku na nadciśnienie i glukozabyła duzo wyższa.ale ciśnienie było prawidłowe

  9. #9
    kardiochirurgpoznan.pl jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Apr 2016
    Postów
    2

    http://kardiochirurgpoznan.pl/

    Kardiochirurg Dr Tomasz Urbanowicz zaprasza na wizytę w prywatnym gabinecie w Poznaniu. Długoletnia praktyka w elitarnych placówkach zdrowia, również za granicą, pozwoliło na doskonalenie umiejętności w zakresie chorób serca i układu krążenia. Otrzymał wiele certyfikatów poświadczające zawodowe kwalifikacje. Jest kierownikiem Bloku Operacyjnego Kardiochirurgii Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego UM w Poznaniu. Zapewnia profesjonalną obsługę i niezawodny sprzęt do badań diagnostycznych, przez co następuje szybkie rozpoznanie choroby i rozpoczęcie skutecznego leczenia.
    Siedziba gabinetu mieści się: ul. Chwaliszewo 72a/ 1-2 w Poznaniu. Wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu.

+ Odpowiedz na ten temat

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251