Witam,
Mam stwierdzone PCO, mam 17 lat i waga 56.
Przyjmuję metformax 500mg x1 tabletka na dobę, parlodel 2,5 mg x0,5 tab. na dobę, tribux 100mg x3 tab. na dobę, oraz jedną yasminelle przez 21 dni później 7 dni przerwy. Dostałam również dietę bez cukru, co 4h posiłki i 2l wody dziennie. Chociaż z natury zawsze staram się równomiernie jeść i zdrowo przede wszystkim.
Zgłosiłam się do endokrynologa z powodu nadmiernego owłosienia na ciele oraz twarzy, braku piersi, okropnego trądziku na twarzy i plecach oraz moich humorów nie do zniesienia. Jak widać wszystko wynikiem hormonów.
Od października 2014 zaczęłam przyjmować metformax. Wtedy zauważyłam lekkie zmiany (trądzik się lekko goił i dostałam trochę piersi).
Od 20 kwietnia 2015 wraz z pierwszym dniem okresu, przyjmuję całą resztę leków wyżej wymienionych. Nie widzę żadnych plusów z ich przyjmowania, zaczęło się od wymiotowania w nocy po 7h przyjętej yasminelle. Często źle się czuję, wahania nastroju mam co raz gorsze, jest mi słabo, bywam blada i cała się trzęsę z rana, źle się czuję i jest mi niedobrze. Mam dziwne bóle brzucha, podbrzusza. Od dziecka mam szopę loków, której każdy mi zazdrościł, od miesiąca garściami wypadają mi włosy, są osłabione, mimo że stosuję maski i inne rzeczy do ich pielęgnacji to i tak nic nie daje. Trądzik na twarzy i na plecach powrócił. Co prawda straciłam 4 kilo, to jedyny chyba plus jaki znalazłam.
Dostałam okres 12 maja, który trwał do 17 maja 2015. Miesiączki z reguły już wcześniej miałam nierównomiernie.
Następny według brania tabletek yasminelle przypada mi 8 czerwca do 14 czerwca 2015.
Krótko przyjmuję antykoncepcję jak widać. A nie wiem co zrobić bo 9 czerwca wylatuję i wracam 16.
Moje pytania brzmią:
Czy przez te moje objawy mogę odłożyć lek yasminelle wtedy kiedy chcę? Nie chcę żeby okres wypadał mi na wyjazd.
Czy są może jakieś metody przesunięcia go, np. poprzez nie robienie tej 7 dniowej przerwy tylko od razu zacząć kolejny blister? Podobno występują wtedy tylko plamienia. A ja baaardzo źle przechodzę miesiączki, są bolesne i jestem cała nabrzmiała, zdarzają się omdlenia.
Jak mogę zapobiec moim skutkom ubocznym?

Ps. jeżeli się da, mogę podesłać zdjęcia wyników badań