+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Odchudzanie i przyrost masy mięśniowej

  1. #1
    Seba1234
    Guest

    Question Odchudzanie i przyrost masy mięśniowej

    Witam serdecznie.

    Przy wzroście 170 cm moja waga osiąga 79 kg, chciałbym schudnąć i nabrać masy mięśniowej. Zanim zadam pytania muszę powiedzieć, że nie mam problemu z metabolizmem, przytyłem właściwie na własne życzenie. Moja waga była około 15 kilo mniejsza, jednakże przez około 5-6 miesięcy spożywałem alkohol (głównie piwo) w gigantycznych ilościach, myślę, że znacząco przez to przytyłem, zanim spożywałem trunki wyskokowe mogłem jeść dosłownie wszystko a moja waga ani spadała ani rosła, dodatkowo moja aktywność fizyczna w czasach akceptowalnej dla mnie i otoczenia wagi wynosiła 0, nie robiłem praktycznie nic a moje ciało wyglądało nieźle, chudy brzuch i lekko wysunięta klatka, mimo braku ćwiczeń siłowych. Także po podaniu tych ważnych (tak myślę) danych przechodzę do pytań:

    1. Czy mogę połączyć ćwiczenia aerobowe z siłowymi ? (Mam na myśli w danym dniu)
    2. Czy przez same ćwiczenia aerobowe (głównie jazda na rowerze) mogę spalić tkankę tłuszczową a przy tym wybudować mięśnie ? (Nie tyle co wybudować, ale żeby chociaż były lekko zarysowane xd)
    3. Jak bardzo alkohol (picie raz na tydzień w dużej ilości) wpływa na treningi cardio i siłowe ?
    W zasadzie puki co wszystko, miałem jeszcze kilka pytań ale wyleciało mi z głowy, przypomnę sobie to jeszcze dopiszę

  2. #2
    dudi1234 jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Aug 2016
    Postów
    10

    Przede wszystkim w przypadku alkoholu dostarczamy nadmierną ilość pustych kalorii, waga może się nie zmieniać, ale proporcje mięśnie-tłuszcz mogą się znacząco odwrócić. Tłuszczyk jest ponad połowę lżejszy niż mięśnie toteż należy obserwować sylwetkę.
    Ćwicząc siłowo warto zakończyć trening krótkim cardio żeby podkręcić metabolizm. Rozruszane mięśnie potrzebują jedynie paliwa (pierwsze uzupełniamy glikogen - należy wrzucić coś słodkiego oraz białko budulec mięśni), więc warto też podkręcić spalanie tłuszczyku 20 minutami aerobów.
    Budowanie mięśni, a ich rzeźbienie to trochę inne kategorie. Żeby mięśnie się budowały muszą mieć z czego - dieta. Rower daje bodziec i mogą poczuć to najmocniej nogi. Zależy też jak i ile jeździsz. By budować mięśnie i spalać tkankę należy dużo jeść + dużo ćwiczyć.
    Alkohol to puste kalorie, proste węgle, które zaburzają poziom cukru we krwi i uruchamiają trzustkę. Jeżeli szykuje Ci się impreza - w ciągu dnia spożywaj głównie białko, tłuszcze i węglowodany w wersji minimum (tylko złożone), ponieważ nadgonisz to w trakcie alkoholizacji i równowaga będzie jako tako zachowana. Wśród trunków najlepszym wyborem jest piwo. Z dwojga złego lepiej w tę stronę - jak to się mówi.
    Pozdrawiam.

  3. #3
    dudi1234 jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Aug 2016
    Postów
    10

    Przede wszystkim w przypadku alkoholu dostarczamy nadmierną ilość pustych kalorii, waga może się nie zmieniać, ale proporcje mięśnie-tłuszcz mogą się znacząco odwrócić. Tłuszczyk jest ponad połowę lżejszy niż mięśnie toteż należy obserwować sylwetkę.
    Ćwicząc siłowo warto zakończyć trening krótkim cardio żeby podkręcić metabolizm. Rozruszane mięśnie potrzebują jedynie paliwa (pierwsze uzupełniamy glikogen - należy wrzucić coś słodkiego oraz białko budulec mięśni), więc warto też podkręcić spalanie tłuszczyku 20 minutami aerobów.
    Budowanie mięśni, a ich rzeźbienie to trochę inne kategorie. Żeby mięśnie się budowały muszą mieć z czego - dieta. Rower daje bodziec i mogą poczuć to najmocniej nogi. Zależy też jak i ile jeździsz. By budować mięśnie i spalać tkankę należy dużo jeść + dużo ćwiczyć.
    Alkohol to puste kalorie, proste węgle, które zaburzają poziom cukru we krwi i uruchamiają trzustkę. Jeżeli szykuje Ci się impreza - w ciągu dnia spożywaj głównie białko, tłuszcze i węglowodany w wersji minimum (tylko złożone), ponieważ nadgonisz to w trakcie alkoholizacji i równowaga będzie jako tako zachowana. Wśród trunków najlepszym wyborem jest piwo. Z dwojga złego lepiej w tę stronę - jak to się mówi.
    Pozdrawiam.

  4. #4
    Medicus jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Aug 2016
    Postów
    2

    Spalanie tłuszczu + budowanie mięśni = NIEREALNE - w świecie kulturystyki są wyjątki, uwarunkowania fizyczne, które pozwalają budować mięśnie przy jednoczesnym spalaniu tkanki tłuszczowej, jednak trzeba pamiętać, że zawodowi kulturyści przyjmują środki dopingujące, także całkiem inaczej to wszystko działa.
    Wniosek? Trzeba postawić na jedno z nich - na jakie? Najpierw zgub zbędne kilogramy a potem nabieraj masy mięśniowej. Dlaczego tak? Ponieważ, przy dużym % tkanki tłuszczowej będzie przybywać Ci sporo tłuszczu - nawet przy dobrej diecie. Poszukaj sobie publikacji w internecie na ten temat albo filmik Michała Karmowskiego, który w jednym ze swoich filmików świetnie zaargumentował "robienie masy" po wcześniejszym "spaleniu tkanki tłuszczowe" i tym samym zkontrargumentował dlaczego nie warto robić tego w odwrotnej kolejności.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. możliwy spadek masy mięśniowej?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-05-2016, 19:52
  2. przyrost masy ciała
    Przez Kryspek w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-21-2015, 11:13
  3. Dieta na przyrost masy mięśniowej 18lat
    Przez Deptak w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-13-2015, 14:34
  4. przymusowy przyrost masy mięśniowej
    Przez brady w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-15-2011, 23:13
  5. Zwiększenie masy mięśniowej
    Przez olaf18 w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-23-2011, 11:03

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251