+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: O łączeniu suplementów/leków - czy szkodliwe?

  1. #1
    lenczyk jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Feb 2014
    Postów
    4

    O łączeniu suplementów/leków - czy szkodliwe?

    Dzień dobry
    mój 19-letni syn ma w tym roku maturę.
    W ubiegłym roku od sierpnia do grudnia przeszedł mononukleozę.
    Nie wiem, czy już jest zdrowy, bo nie wykonał ostatnio zleconych badań kontrolnych.
    Ma dość spore problemy ze skupieniem podczas nauki i twierdzi, że także ma problem z pamięcią.
    Obecnie zakupił sobie następujące leki/suplementy diety, które zażywa, jak poniżej:
    - rano 1 tabletka OLIMP GUARANAX (Ekstrakt guarany, celuloza mikrokrystaliczna – substancja wypełniająca, stearynian magnezu - substancja przeciwzbrylająca, żelatyna - otoczka kapsułki)
    - rano 1 kapsułka Iskial (Pojedyncza kapsułka zawiera: Substancje czynne: olej z wątroby rekina 250 mg, zawartość alkilogliceroli - 55 mg/1 kaps., zawartość skwalenu - 4,3 mg/1 kaps., Otoczka kapsułki: żelatyna i glicerol)
    - w południe 1 tabletka musująca MAGNEZ + VIT.B COMPLEX (Magnez (150 mg), witamina B6 (1 mg), ryboflawina (witamina B2) (0,8 mg), tiamina (witamina B1) (0,7 mg), witamina B12 (0,5 µg))
    - wieczorem 1 tabletka GinkoPrim (Ginkgo biloba 40,0 mg (miłorząb dwuklapowy, zaw.: 24% ginkgoflawonoglikozydów, 6% terpenolaktonów), Magnez 150,0 mg)
    - wieczorem 1 kapsułka oleju z wiesiołka (Zimnotłoczony olej z nasion wiesiołka, żelatyna, glicerol (substancja wiążąca)).
    Bardzo proszę o odpowiedź, czy ta mieszanka (szczególnie rozrzedzająca krew GinkoPrim) przyjmowana przez kilka miesięcy nie będzie szkodliwa dla zdrowia 19-latka?
    Dodatkowo są to jednak suplementy sztuczne...
    Pozdrawiam

  2. #2
    kath jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Postów
    15

    Trochę sporo tych suplementów. Nie lepiej niedobory uzupełnić z żywności? Suplementy mają bardzo niską biodostępność i obciążają wątrobę. Na poprawę koncentracji warto wprowadzić do diety jajka łącznie z żółtkami, orzechy, wszelkie nasiona typu słonecznik, pestki dyni, siemię lniane, migdały - zdrowe tłuszcze to podstawa dla prawidłowego funkcjonowania mózgu, a ponadto produkty te zawierają także magnez. Oprócz tego pełnoziarniste produkty (witaminy z grupy B w nich zawarte również odpowiadają za skupienie, lepszą pamięć i neutralizowanie stresu).
    Pozdrawiam.

  3. #3
    lenczyk jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Feb 2014
    Postów
    4

    Oczywiście tez uważam, że byłoby lepiej uzupełnić z żywności, ale... ja dietetykiem nie jestem. Oboje z mężem zapracowani, syn tez zarobiony, (nauka, szkoła, korki, nauka, szkoła, korki, nauka). Nie posiadamy wiedzy z zakresu żywienia, aby dietę odpowiednia zastosować. Nie jest to takie proste. Pieczywo, które kupujemy w sklepie (rzekomo pełnoziarniste), często okazuje się niezbyt zdrowe, zawiera konserwanty, dziwne dodatki, jest nierzadko mrożone i rozmrażane. Najbezpieczniej byłoby samemu piec chleb i bułki pełnoziarniste, ale to nie jest takie proste i wymaga umiejętności, czasu i pieniędzy. Jeśli chodzi o pestki - kupuje mu ciągle mieszanki studenckie, różne orzechy - ale ich jakość także pozostawia wiele do życzenia. Najbezpieczniej byłoby kupować ziarna bio lub ze sklepów ze zdrową żywnością - ale tego typu produkty są bardzo drogie. Ponadto ciężko jest namówić młodego człowieka płci męskiej do jedzenia, pogryzania ziaren. Za sałatkami tez nie przepada (bo można byłoby do sałatek dodawać np. siemię lniane itp...).
    Czy poza obciążeniem wątroby (co po mononukleozie nie jest na pewno dobre) mogą być inne "skutki uboczne zażywania jak wyżej tych suplementów?

  4. #4
    kath jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Postów
    15

    Nie trzeba być dietetykiem, aby znać podstawowe zasady. Jeśli chodzi o pieczywo, to najlepiej jak jest na nim napisany skład. Lepiej nie kupować takiego, w którym nie wiemy co jest (bo to że jest ciemne, nie oznacza że jest zdrowe). Na pierwszym miejscu powinna być mąka razowa (np. żytnia), i nie powinno być mąki pszennej, ani żadnych substancji E.
    Co do mieszanki studenckiej - to bardzo dobre rozwiązanie. Na pewno lepsze niż kapsułki, mimo tego, że nie są ze sklepu bio. Chłopak już nie jest taki młody, więc powinien wiedzieć, że na śmieciowym jedzeniu nie zajdzie daleko.

    Co do suplementów. Lekarzem nie jestem, ale wiem, że mogą wchodzić w interakcje z niektórymi lekami, łatwo jest także przedawkować, gdyż minerały z żywności w nadmiarze są wydalane, z kapsułek niestety nie. Tak jak mówiłam - te składniki, które on przyjmuje w tabletkach łatwo uzupełnić z diety. Wystarczy poczytać na internecie, wpisać źródła magnezu, czy kwasów tłuszczowych omega-3. Albo chociażby "co jeść na poprawę koncentracji".

  5. #5
    Hubert Prabucki jest nieaktywny
    Specjalista Avatar Hubert Prabucki
    Zarejestrowany
    Feb 2014
    Skad
    Czempiń
    Postów
    39

    kwasy omega 3 trudno przedawkować bo przeciętnie spożywamy ich zdecydowanie za mało. co innego kwasy omega 6. Wszystkie suplementy, które zostały wymienione nie powinny budzić żadnych obaw. Jestem przekonany,że nawet długotrwała wyżej wymieniona suplementacja nie wpłynie negatywnie na zdrowie. Wręcz przeciwnie. Tylko systematyczne przyjmowanie takich suplementów ma sens. Jedynym doraźnym środkiem zwiększającym zdolności poznawcze w tym zestawieniu jest guarana, która również jest bezpieczniejsza dla młodego organizmu niż chociażby kofeina gwałtowniej podnosząca ciśnienie tętnicze krwi.

  6. #6
    sukienka jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jul 2015
    Postów
    7

    Niestety to prawda. Nie powinno się łączyć leków a tym bardziej brać wielu suplementów. Lepiej brać jeden na wszystko. Przykładem takiego jest TA 65 który daje nam polepszenie stanu zdrowia, aktywności fizycznej, zwiększenia wzrostu gęstości kości, a nawet polepszenie aktywności seksualnej.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Skuteczność suplementów diety
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 05-18-2013, 20:38
  2. Czy spozywanie krwi jest szkodliwe?
    Przez Haway w dziale Forum gastrologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-30-2013, 20:05
  3. czy jest szkodliwe?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-28-2012, 11:31
  4. Czy napoje energetyczne są szkodliwe?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum pediatryczne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-19-2010, 09:29

LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233