+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Lekarze rozkładają ręce. Trądzik piorunujący

  1. #1
    Terrariut
    Guest

    Exclamation Lekarze rozkładają ręce. Trądzik piorunujący

    Cześć,
    Mam 19 lat. Od około 3 lat leczę się na trądzik, natomiast od 2 lat na jego najcięższą, stwierdzoną przez lekarzy odmianę - trądzik piorunujący.
    Od 2 lat na zmianę biorę sterydy i antybiotyki, czasem nawet jedno i drugie jednocześnie. Dwa razy miałem próbę kuracji izotekiem, jednak za każdym
    razem trzeba było go odstawić z powodu występowania u mnie większości skutków ubocznych, włącznie z zapaleniem stawów biodrowo-krzyżowych.
    Po każdym odstawieniu sterydu wszystko wraca natychmiastowo. Konsultowałem się z kilkoma lekarzami, z wieloma profesorami, twierdzą, że jest
    to jeden z najcięższych przypadków, jednak nie są w stanie mi pomóc. Znowu chcą powrotu do izotretoiny, jednak ja zdecydowałem po dwóch poprzednich razach,
    że do niej nie wrócę. Z rozmów z lekarzami dowiedziałem się, że mieli oni w swoim życiu kilka podobnych przypadków i na opinii i poradach od tych ludzi
    zależy mi najbardziej, chociaż każda pomoc i wskazówka się liczy. Profesorowie i lekarze twierdzą, że wyczerpali już wszystkie swoje pomysły i w kółko próbują robić
    to samo. Miałem nawet sprowadzany lek z Niemiec, lecz przy nim również wystąpiły skutki uboczne. Chciałbym zacząć wierzyć, że leki które biorę na prawdę mi pomagają,
    jednak na prawdę jest to trudne po kolejnych wizytach u lekarzy , gdzie ciągle słyszę to samo.
    Jeżeli cokolwiek słyszeliście, mieliście styczność lub sami byliście w takiej sytuacji bardzo proszę o kontakt na forum lub drogą mailową ( terrariut@gmail.com ).
    Sam już nie wiem gdzie mam się zgłosić..

    Życzę zdrowia

  2. #2
    sanus jest nieaktywny
    Użytkownik Avatar sanus
    Zarejestrowany
    Feb 2013
    Postów
    34

    Szanowny Panie,

    chciałbym, aby napisał Pan, jakie konkretnie preparaty były stosowane na zmiany trądzikowe. Ciekawy jestem również, jak mocno te zmiany wyglądają. Oczywiście nie będę kwestionować, przedsięwzięć innych dermatologów ani wywodzić się na temat danych leków, bo z pewnością w trakcie leczenia się Pan sam z nimi zapoznał. Od ilu lat występują u Pana zmiany trądzikowe?
    Izotretynoina należy do najbardziej skutecznych preparatów w terapii trądzikowej. Niestety nie każdy może ją przyjmować. Istnieją też zabiegi, które mogą załagodzić lub rozwiązać w zupełności Pana problem. Niestety żadnej z tych zabiegów, o którym zaraz napiszę, nie jest w Polsce refundowany, a niestety bardzo kosztowny. Jeśli by się okazało, że faktycznie Pana zmiany trądzikowe są typu acne fulminans, może rozważyć Pan zabieg głębokiej dermabrazji w Instytucie Dermatologii Estetycznej. Nie mówię tutaj o mikrodermabrazji, ale o operacyjnej ablacyjnej dermabrazji. Po takim zabiegu będzie musiał Pan pozostać przynajmniej kilka miesięcy w domu. Dermabrazja jest ostatecznym rozwiązaniem w dermatologii. Bardzo dobry instytut, który przeprowadza tego typu zabiegi jest w Petersburgu, a dermabrazja kosztuje tam ok. 2 tys. euro. Może Pan również spróbować tańszej metody - poddać się szeregu zabiegów laserem frakcyjnym ablacyjnym. Lasery ablacyjne to takie, które uszkadzają struktury głębokie skóry i powodują odbudowę struktum kolagenowego (cena takiego zabiegu w Polsce wynosi ok. 2 tys. PLN). Można też dostarczać sam kolagen na skórę (cena jednego opakowania preparatu ok. 250 zł). Jest Pan jeszcze młody, 19 lat, więc nikt nie da Panu gwarancji, że trądzik nie powróci. Niektórzy moi pacjenci walczą z trądzikiem w wieku 30+. Na ten czas może Pan używać zamiast żelu do mycia twarzy Hydroviton (cena ok. 150 zł, wystacza na miesiąc stosowania przy używaniu dwa razy dziennie). Do tego poleciłbym Panu Trioxil (tej samej firmy, cena również 150 zł, stosujemy raz dziennie wieczorem, starcza na miesiąc). Jeśli Trioxil by nie przynosił poprawy, można zastanowić się nad Revitolem. Wtedy nadal używa Pan Hydrovition i cztery razy dziennie Revitol (cena 120 zł, na miesiąc trzy opakowania). Na Pana miejscu wykonałbym jeszcze szereg badań, dermatolodzy czasami zapominają o nich, ale są bardzo ważne: rozmaz na obecność gronkowca złocistego, rozmaz z krosty, poziom kortyzolu. Skoro lekarze faszerowali Pana sterydami, mógł zostać właśnie zachwiany poziom kortyzolu, i nastąpiła reakcja sprężenia zwrotnego. Rozregulowała się gospodarka kortyzolu i nastąpiło zaostrzenie trądziku. Trądzik jest również jednym z objawów zespołu Cushinga. Miał Pan wykonywaną dokładną diagnostykę? Najpierw trzeba wykonać akrybicznie dokładne badania, a potem zabrać się za leczenie.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. trudny przypadek, lekarze bezsilni
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum neurologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-15-2012, 19:59
  2. potrzebni lekarze
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum neurologiczne
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 10-17-2012, 19:20
  3. problem - lekarze rozkladaja rece!
    Przez roman mroz w dziale Forum gastrologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 20:48
  4. Lekarze załamują ręce :( pomoy!!
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum neurologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-09-2010, 19:24

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244