+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: kolano pomocy !!!

  1. #1
    azrapall jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Oct 2014
    Postów
    3

    Exclamation kolano pomocy !!!

    witam otóż sprawa wyglada nastepująco : w maju tego roku doznałem kontuzji kolana (przygotowania do zawodów i wielokrotnie robiłem swiezo nauczone salto w tył) początkowo bolało mnie tylko sciegno po lewej stronie w prawym kolanie (wewnętrzna strona kolana) ból w miare przeszedł po ok 2 miesiącach wiec wróciłem do cwiczeń i wtedy zaczęło coś przeskakiwac w kolanie (tak jakby kosć piszelowa przeskakiwała względem kosci udowej) przeskoki były dość mocne i wyraźne.Postanowiłem poczekać az samo przejdzie. Ból uspokoił sie do wrzesnia tego roku ale na pierwszym wf-ie w szkole przeskoczyło bardzo porzadnie poczułem niesamowity ból w kolanie i dopiero jak udało mi sie wyprostowac kolano to wskoczyło na swoje miejsce. Udałem sie do lekarza pierwszego kontaktu zapisał mi masć i opaskę uciskową oraz kazał skierować sie do ortopedy. Wczoraj doczekałem sie wizyty u ortopedy który zajmuje sie sportowcami. Zrobił mi rtg na którym nic nie pokazało. Po dokładnym badaniu stwierdził że z więzadłami jest wszystko ok ale podejrzewa uszkodzenie łekotki ( gdy zginał mi kolano do klatki piersiowej słychać było charakterystyczne pykanie) dostałem skierowanie na rezonans magnetyczny. Niestety najbliższe terminy są na marzec a nie stac mnie na prywatne badanie. Moje pytanie brzmi czy ktoś spotkał sie z takim przypadkiem i co dokładnie to może być. Czy jest to cos poważnego (przekresli moją przygode ze sportem) i jak długo trwa leczenie. Bardzo proszę o odpowiedź z góry dziekuje.

  2. #2
    Nie zarejestrowany
    Guest

    fizjoterapia

    W pracy fizjoterapeuty często spotykam się z przeróżnymi schorzeniami kolana u osób w wieku dojrzewania. Bardzo prawdopodobne, że doszło do uszkodzenia łąkotki i wymagany będzie zabieg operacyjny. Jeżeli czekasz na MR a spodziewam się, że terminy są dość odległe ( w zależności od miasta ) to polecam wybrać się ponownie do ortopedy i poprosić o skierowanie na rehabilitację, ponieważ terminy również będą odległe. Jeżeli Cię stać polecam wybrać się do dobrego fizjoterapeuty który po przeprowadzeniu specjalistycznych testów wybada czy to łąkotki czy struktury mięśniowe, ponieważ przy łąkotkach rzadko pojawiają się "trzaski" przy specyficznych ruchach, mogą to być jakieś zablokowania ale zawsze pojawia się ból uciskowy, łatwo sprawdzić to w leżeniu na brzuchu ze zgiętą nogą w kolanie poproś kogoś abu sprobował Ci wcisnąc kolano w podłogę jeżeli pojawi się silny ból to znak że z którąś z łąkotek jest coś nie tak. Ciężko coś doradzić w przypadku urazu nie widząc pacjenta na żywo. Jeśli możesz opisz jak wygląda ból i w jakich pozycjach się nasila. Sprobuje doradzić jakieś ćwiczenia itd. jednak musisz liczyć się że rehabilitacja będzie długotrwała jeżeli to uszkodzenie jest bardzo poważne.

  3. #3
    elfik12 jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Oct 2014
    Postów
    39

    no ja z doswiadczenia wiem ze z kolanem nie ma zartu 3 lata temu naderwalam wiezadla boczne plus jak sie pozniej okazalo uszkodzona prawie calkowicie lekotka. ale to dopiero wyszla po ktorej wizycie u ortopedy. dramat ogolonie. kazdy wymyslal cos innego i twerdzili ze przejdzie.. teraz chodze juz prywatnie do przychodni, mam dobrego ortopede i przynajmniej wiem co i jak wiec juz teraz wiem ze lepiej doplacic za dobra usluge niz liczyc na jakies cuda i ciagle byc odyslanym z kwitkiem;/

  4. #4
    azrapall jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Oct 2014
    Postów
    3

    niestety pozostaje mi tylko zbieranie pieniedzy na rezonans :/ z ostatnich obserwacji zauważyłem że kolano wyskakuje mi gdy źle klękne (czuje wtedy ciągły tępy ból w kolanie a dokładniej w samum środku) potem muszę powoli przyciągnąć tułów do kolan i czuje tak jakby galareta powoli sie przesuwała i kolano wskakuje na swoje miejsce (ból ustaje). Raz na jakiś czas kolano przeskakuje mi np. przy energicznej zmianie kierunku (gdy szybciej idę).

  5. #5
    krunfun jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jul 2014
    Postów
    9

    koniecznie zrób ten rezonans

  6. #6
    elfik12 jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Oct 2014
    Postów
    39

    no nie wiem, ja dzis bylam u siebie przychodni u ortopedy, okazalosie ze jednak operaca nie jest konieczna i ze jest to ostatecznosc, ale zrobi wszystko by tego uniknac. dostalam zastrzyki -bron boze nie blokade-i juz czuje roznice. wiec zanim wydasz kupe kasy na rezonans tak naprawde udaj sie do dobrego ortopedy, bo lepiej wydac na niego kase niz pierw rezonans a potem 10 wizyt u roznych lekarzy...

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Kolano
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum chirurgiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-18-2013, 12:24
  2. Kolano
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum chirurgiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 15:37
  3. kolano
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum chirurgiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-06-2012, 10:19
  4. kolano
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum pediatryczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-28-2012, 17:50
  5. Kolano pomocy
    Przez Matix w dziale Forum chirurgiczne
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-31-2011, 12:06

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246