+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Jak odstawić PAROKSETYNĘ?

  1. #1
    Marzena86 jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Postów
    3

    Question Jak odstawić PAROKSETYNĘ?

    Witam serdecznie.

    Chciałabym prosić o poradę w związku z odstawieniem leku ParoGen (paroksetyna).


    Mam 25 lat i ParoGen biorę od wielu lat (już nawet nie wiem jak długo).


    Wydaje mi się, że stałam się już na tyle silna psychicznie, że jestem sobie w stanie poradzić bez pomocy tabletek.
    Jednak jest problem. Kiedyś odstawiłam lek na około miesiąc czasu, ale efekty odstawienne nie dały mi żyć i ponownie wróciłam do leku. W dodatku mimo odstawienia leku, po miesiącu objawy wcale nie zmalały.



    Od kilkunastu miesięcy biorę tylko połowę dawki (10mg). Jednak to nie zmienia faktu, że gdy zdarzy mi się o niej zapomnieć, to na drugi dzień efekty są tragiczne m.in.:

    - zawroty głowy,
    - szum w głowie,
    - brak koncentracji,
    - zaburzenia snu,
    - pocenie się,
    - płaczliwość (co mi się rzadko zdarza)
    - zaburzenia widzenia,
    - dziwna reakcja ciała przy mruganiu, poruszaniu oczami, poruszaniu głową (nawet ciężko to opisać).

    Jednym słowem: nie da się z tym żyć.

    Obawiam się jak długo potrwa taki efekt odstawienny. Muszę podjąć pracę, a nie jest to możliwe z takimi efektami ubocznymi.


    Mam więc następujące pytania:

    1. jak długo trwają takie efekty odstawienne?
    2. jeśli uda mi się odstawić lek, czy będę w stanie normalnie funkcjonować? Mam na myśli np. koncentrację. Czy mój organizm będzie potrafił sam sobie poradzić mimo braku leku?
    3. czy na jakiś okres zmniejszyć dawkę do 5mg?



    Proszę o porady, z góry dziękuję.

    Marzena

  2. #2
    Nie zarejestrowany
    Guest
    1. jak długo trwają takie efekty odstawienne?

    one się dopiero zaczynają po kilku dniach po tygodniu... a trwać mogą miesiąc lub dłużej. Ostatecznie zniką bez śladu.

    2. jeśli uda mi się odstawić lek, czy będę w stanie normalnie funkcjonować? Mam na myśli np. koncentrację. Czy mój organizm będzie potrafił sam sobie poradzić mimo braku leku?

    Będziesz funkcjonować nawet lepiej bo paroksetyna to najgorszy, i najbardziej negatywnie działający na procesy poznawcze SSRI. Znacznie lepiej tolerowany jest np. escitalopram

    3. czy na jakiś okres zmniejszyć dawkę do 5mg?

    Jak najdłużej redukuj dawkę, można by też pomyśleć aby w miejsce spadających dawek włączyć np. escitalopram
    i docelowo nim zastąpić...

  3. #3
    Marzena86 jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Postów
    3

    Cytat Napisal Nie zarejestrowany Zobacz post
    Jak najdłużej redukuj dawkę, można by też pomyśleć aby w miejsce spadających dawek włączyć np. escitalopram i docelowo nim zastąpić...
    Witaj, dziękuję Ci za odpowiedź.
    Szczerze mówiąc, to boję się brać inne leki, bo co jak jeszcze od nich się uzależnię?
    Ale dużo czytałam i co sądzicie o MELATONINIE?
    Po pierwsze, nie uzależnię się od niej. Po drugie zredukuje mi efekty odstawienne. A po trzecie i najważniejsze dla mnie - pomoże mi ze snem, z którym mam ogromne problemy, bo kładę się spać 3-4 razy dziennie i śpię po kilka godzin. Nie daję rady przeżyć całego dnia bez snu. To bardzo męczące.

    I przede wszystkim ciesze się, że mój organizm poradzi sobie bez Paroksetyny i po jakimś czasie wróci do normy, bo już obawiałam się, że od tych leków tak się "rozleniwił", że stanę się wrakiem człowieka, który bez leków sobie nie da rady.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Marzena

  4. #4
    zacheusz112 jest nieaktywny
    Specjalista
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    215

    Przede wszystkim takie leki,jak i dawki powinno się ustalać ściśle z lekarzem prowadzącym.Nie można na własna rękę leczyć się lekami z tej grupy,ponieważ może to spowodować niekontrolowany rozwój czy nawrót choroby.Skoro ktoś bierze lek od wielu lat to nie może go sobie ot tak odstawić.O tym powinien decydować lekarz po konsultacji o aktualnym stanie psychicznym pacjenta.Może obniżyć dawki,stopniowo,bądź zastąpić innym lekiem,lepiej tolerowanym.To że nam się wydaje,że możemy już funkcjonować bez leku,jest czasem iluzją,zresztą sama się Pani o tym przekonała.Niejednokrotnie osoby cierpiące na takie zaburzenia leczą się całe życie.Stopniowo obniża się dawki w zależności od stanu zdrowia,lub po prostu zmienia się na inny lek,bo poprzedni przestał spełniać swoją funkcją.A jeszcze w innych przypadkach kojarzy się dodatkowy lek,normujący sen,aktywność itd.
    Opinia "Gościa" - "
    Będziesz funkcjonować nawet lepiej bo paroksetyna to najgorszy, i najbardziej negatywnie działający na procesy poznawcze SSRI. Znacznie lepiej tolerowany jest np. escitalopram"
    Jest raczej skrajną opinią,wynikającą z nieznajomości tematu,ponieważ każdy organizm,lub inaczej OUN(ośrodkowy układ nerwowy)inaczej reaguje i toleruje konkretny lek.Nie można uogólniać że Paroksetyna jest najgorszym lekiem ponieważ na inną osobę może działać akurat pozytywnie.Po co by na rynku była potrzebna tak duża różnorodność leków,gdyby wszystkich można było leczyć jednym lekiem.Tak że ja ze swojej strony, proponuję w tej kwestii rozważyć konsultacje ze swoim lekarzem.
    Pozdrawiam serdecznie.

  5. #5
    Marzena86 jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jul 2011
    Postów
    3

    Dziękuję za odpowiedź.
    Oczywiście zanim zmienię cokolwiek w moim "tabletkowym jadłospisie" na pewno przedtem skonsultuję się z lekarzem.
    Chciałam natomiast poznać opinie i porady osób, które odstawiły Paroksetynę, ponieważ wiem z doświadczenia, że bardzo ciężko żyje się z takimi efektami odstawiennymi.
    Dlatego zanim udam się do lekarza, muszę mieć przygotowany plan awaryjny np. Melatonina. Nie rzucę tych leków jeśli lekarz zaleci mi tylko zmniejszanie dawki, ponieważ jest to dla mnie zbyt trudne.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Marzena

  6. #6
    zly parogen
    Guest

    wstretny paxtin

    od 31 paz br nie biore mam zespol odstawienny zawroty glowy i slabosc.podczas brania niekontrolowanie 3x obsikałem lozko w nocy oraz przytyłem-wilczy glod.od 1 lis lykam nowy lek spamilan 1-0-1.efekt będzie po tygodniu-dawka 5mg.potem zwieksze dawke spamilanu 5mg do 1-1-1.odradzam parogen i pochodne.to wstrętny lek mam nadzieje ze spamilan okaze się lepszy i bardziej trafiony.pozdro.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Kiedy odstawić smoczek
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum pediatryczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-18-2010, 07:50

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345