+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Jak nie zwariować?

  1. #1
    Seha
    Guest

    Jak nie zwariować?

    Od lat walczę ze sobą i swoją nawagą. Mam 167cm wzrostu i ważę 72kg, tłuszcz gromadzi się na brzuchu i udach. Nie jem słodyczy - na prawdę za nimi nawet nie szaleję, nie jem fast foodów. Pochłaniam 500-700 kcal dziennie. Zazwyczaj nie jem śniadań (całe życie), ale ostatnio próbuje się nauczyć. Pije jedną białą kawę rano, a w ciągu dnia tylko wodę niegazowaną. Nie biorę antykoncepcji i ostatnio regularnie ćwiczę (brzuszki, przysiady, 10min cardio, super brzuszki, odwrócone brzuszki - w sumie 45 min dziennie). Niestety nic nie działa i tracę już wszelką chęć do wszystkiego, bo to się ciągnie od lat. Próbowałam tabletek różnych, nawet uznawanych za niebezpieczne. Jestem już na takim etapie, że mam gdzieś zdrowie tylko zabierzcie ten tłuszcz! Nie chce być też anorektyczką, chciałabym ważyć 55-60kg. Tylko tyle! Na prawdę tracę motywację i chce mi się płakać. Proszę, pomóżcie...

  2. #2
    kaniula jest nieaktywny
    Specjalista
    Zarejestrowany
    Dec 2013
    Postów
    13

    Mówisz że "ostatnio ćwiczysz". Od kiedy?

    Tłuszcz spala się równomiernie z całego ciała więc robiąc brzuszki nie spalisz tego na udach. W ogóle żeby wyrzeźbić brzuch musisz go odsłonić, czyli spalić zalegający tam tłuszcz. Problem w tym że twoje cardio jest za krótkie. Min to 20 min, niektórzy mówią że 30, max 60 min.

  3. #3
    seh
    Guest
    Ćwiczę krótko, bo dopiero 10 dzień. Czuje, że to co sprawiało mi kłopoty się trochę polepsza. Więcej wytrzymuję, ale cardio nie daje rady dłużej niż 10 min, może spróbuje inne zestawu cardio niż robię obecnie.
    `Tłuszcz spala się równomiernie z całego ciała więc robiąc brzuszki nie spalisz tego na udach.` - to spala się równomiernie czy nie? Nie wiem jak pozbyć się tego sadła z brzucha. Zmieniam diety itp. Ponad rok na lunch jadałam tylko owoce i do tego popołudniu obiad - nic się nie zmieniało. Teraz wcinam warzywa, same liście praktycznie, oliwki i trochę makaronu żeby nie oszaleć (bo z jedzeniem warzyw mam problem). To wszystko przypomina mi katusze i na prawdę zniechęca. A przerobiłam już dość trochę `motywujących` rzeczy - niejadalne nagrody, ulubiona muzyka podczas ćwiczeń etc.

  4. #4
    seh
    Guest
    Dodatkowo, pracuję w szkole. Jestem nauczycielką. Jestem ciągle `na chodzie` na lekcjach, jak i poza nimi. Więc nie siedzę za biurkiem całymi dniami. Poruszam się cały czas i dużo pracuję mentalnie, bo pracuję z uczniami, którzy mają wiele problemów z nauką.

  5. #5
    cyanide
    Guest

    motywacja!

    Myślę, że mogłabyś spróbować swoich sił w akcji DicoPlus - waga na minus. Powinna ona dać Ci nową motywacje do działania Zwłaszcza, że jeszcze możesz wygrać wycieczkę do Kopenhagi. Na stronie waganaminus.pl masz wszystko dokładnie opisane. Wystarczy tylko wysłać formularz zgłoszeniowy, a zyskać można naprawdę dużo

  6. #6
    kaniula jest nieaktywny
    Specjalista
    Zarejestrowany
    Dec 2013
    Postów
    13

    Daruj sobie cyanide.

    Ćwiczę krótko, bo dopiero 10 dzień.

    Zdecydowanie za krótko;-). Z ćwiczeniami musisz wpaść w rutynę. Najpierw przyjdzie poprawa samopoczucia, dopiero po jakimś czasie zauważysz zmiany. Trenuj min. 3 razy w tygodniu, jeśli będziesz systematyczna, czas treningu będzie się wydłużał. Wiem to po sobie:-)

    to spala się równomiernie czy nie? Nie wiem jak pozbyć się tego sadła z brzucha.

    Spala się, ale dobrałaś złe ćwiczenie. Brzuszkami nie spala się tłuszczu tylko rzeźbi już wcześniej odsłonięty mięsień. Zostań przy cardio, powoli wydłużaj trening.

    Zmieniam diety itp. Ponad rok na lunch jadałam tylko owoce i do tego popołudniu obiad - nic się nie zmieniało.

    Owoce są zdrowe ale ale mogą przeważać w diecie redukcyjnej bo też zawierają cukier.

    Teraz wcinam warzywa, same liście praktycznie, oliwki i trochę makaronu żeby nie oszaleć (bo z jedzeniem warzyw mam problem). To wszystko przypomina mi katusze i na prawdę zniechęca.

    I pewnie chodzisz przez cały czas głodna?:-D Jesteś w stanie uzupełnić dietę o mięso? (kurczak, indyk, chuda wołowina), ryby? (łosoś, tuńczyk). Nie smaż tego, grilluj, parz. Warzywa do podstawa ale nie filar diety. Musisz to uzupełnić produktami które będą dłużej się "rozkładać" i zapewnią poczucie sytości. Orzechy, KASZE!, chleb i makaron wieloziarnisty.

  7. #7
    Jacek Freigang jest nieaktywny
    Specjalista Avatar Jacek Freigang
    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Postów
    26

    Witam. Przede wszystkim powinnaś więcej jeść, 500-700 kalorii to absolutnie za mało!!! Musisz dołożyć nieco kalorii bo inaczej to nie ma sensu. Warzywa ok, ale to nie one są podstawą. Tak, jak powiedział przedmówca, ważne jest też białko, bo to one buduje mięśnie i chroni je przed ich utratą, oraz węglowodany, które dają podstawową energię do funkcjonowania jak i ćwiczeń. Więc włącz do diety pełnoziarniste produkty (chleb, makaron, ryż, kasza). Zobaczysz, że szybko poczujesz przypływ energii , dzięki czemu nie tylko będziesz lepiej funkcjonować, lecz także dłużej ćwiczyć. A co do ćwiczeń, spróbuj dokładać 5 minut co tydzień do treningu i pamiętaj, by nie ćwiczyć zbyt intensywnie. Powolny trucht, marsz czy jazda rowerem będą "spalać" tłuszcz skuteczniej niż szybkie, intensywne ćwiczenia. Jeśli ćwiczysz w domu, to nie ograniczaj się tylko do brzuszków, bo to nic nie da. Jest to zbyt mała grupa mięśni, by mogła poprzez ćwiczenie wywrzeć jakiś wpływ na organizm. Dołącz przysiady, wykroki, pompki, tak, żeby zaangażowane było za każdym razem jak najwięcej grup mięśniowych. I pamiętaj, że takimi ćwiczeniami budujesz mięśnie (ale bez obaw, one nie rosną za szybko więc nie bój się o sylwetkę), ale w małym stopniu powodują ubytek tkanki tłuszczowej. Do jej "spalania" potrzebne są treningi wytrzymałościowe, czyli to, o czym wspomniałem wcześniej - marsze, trucht, jazda rowerem. I daj siebie czas, schudnięcie nawet 20 kilo w miesiąc jest możliwe, ale niezdrowe. Chudnij powoli, ale regularnie.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Hepi24_pl jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Postów
    9

    Witam na forum. Myślę,ze tutaj podstawą są ćwiczenia oraz dobra dieta od której należy zacząć. jeżeli na dłuższa metę nic nie wychodzi to można poradzić się dietetyka,on powinien pomóc i ułożyć taki jadłospis.

  9. #9
    seh
    Guest
    Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi. Muszę `przeplanować` wszystko od początku i postaram się dostosować do rad. Postaram się cisnąć cardio.

    Nie chodzę cały czas głodna, wydaje mi się, że mam beznadziejną przemianę materii. :/ Czasem zjem lunch o 13.oo i już resztę dnia nic nie wcisnę, ale potem zaczyna się kuszenie na podjadanie (po 17.oo) itp. bronię się jak mogę Zazwyczaj wolę złapać mandarynkę.

    Jacku - gdyby mi się udało zrzucić te 15kg w miesiąc to byłabym najszczęśliwszą osobą na Ziemi! Mogę o tym tylko pomarzyć.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Nie wiem jak mu pomóc
    Przez ankul112 w dziale Forum psychologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-01-2013, 22:57
  2. Jak zapobiegać nie dokrwieniu?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-25-2013, 08:19
  3. jak mierzyc temperature jesli nie wiem czy moge miec dzieci czy nie pod pacha
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-12-2013, 13:59
  4. Jak nie kamica żółciowa to co?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum gastrologiczne
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 18:47
  5. Sam nie wiem jak to określić
    Przez borcik. w dziale Forum psychiatryczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 15:01

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244