+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Efekt YOYO

  1. #1
    Ela76
    Guest

    Efekt YOYO

    Witam,

    Mam 35 lat i dwójkę dzieci, niestety ale mam lekką nadwagę i wyglądam okropnie. Chciałabym schudnać przynajmniej 10 kg. Nie wiem tylko jak, ponieważ już próbowałam kiedyś różnych diet i owszem udawało mi sie schudnąć, ale na krótki czas. Po urodzeniu pierwszego dziecka udało mi się zrzucić nawet 6 kg, ale potem wróciłam do swojej wagi, a nawet przybyło mi póżniej pare kilogramów więcej. Po drugiej ciąży również przytyłam, więc teraz patrzeć się nie mogę na siebie. Szukam pomocy, bo chciałabym schudnąć ale z głową, tak żebym utrzymała mniejszą wagę na długo.
    Proszę o poradę.

  2. #2
    Magdalena jest nieaktywny
    Junior Member Specjalista
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    5

    Dzień dobry,
    Przybranie na masie ciała podczas ciąży to proces normalny. Jednak po tym okresie, wiele kobiet tak jak Pani ma problemy z powrotem do swojej sylwetki z przed ciąży. Chciałaby Pani schudnąć ok. 10 kg, mam nadzieję że zdaje sobie Pani sprawę, iż nie można tego osiągnąć w tydzień czy nawet dwa. Jest to proces długotrwały, ale osiągalny. Warto, troszeczkę nad sobą popracować w celu poprawy swojego samopoczucia. Oczywiście, proszę się nie bać, dieta ta na pewno nie będzie żadną głodówką, wystarczy zastosować kilka podstawowych zasad, a na pewno będzie poprawa.
    Efekt jojo pojawia się wtedy, gdy stosując rygorystyczną dietę osiągamy swoją wymarzoną wagę i z dnia na dzień wracamy do wcześniejszych nawyków. Po okresie w którym stosujemy dietę, należy stopniowo wprowadzać produkty, które spożywaliśmy wcześniej. Okres ten powinien być tak samo długi jak okres stosowania diety. A do starych nie zdrowych i tłustych potraw zalecałabym nie wracać wcale. Zaleca się stosowanie zdrowej diety przez całe życie, dieta ma bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie, wygląd i zdrowe funkcjonowanie całego organizmu, wszystkich narządów.
    Wracając do podstawowych zasad, które powinniśmy zastosować w okresie zmniejszania naszej masy ciała.
    Ważne jest, aby posiłki spożywać regularnie. Dostarczając energię co 3-4 h nie skłaniamy naszego organizmu do magazynowania, oszczędzania. Organizm wtedy pracuje na pełnych obrotach, poprawia się przemiana materii.
    W ciągu dnia, powinno się spożywać 4-5 posiłków.
    Najważniejszym posiłkiem jest ŚNIADANIE, po przerwie nocnej pobudzamy organizm do pracy. Gdy zjemy śniadanie, mamy energię na cały dzień, dlatego później w ciągu dnia zjadamy mniej. Śniadanie powinno być pełnowartościowe. Mleko do 2% tłuszczu lub jogurt naturalny z płatkami owsianymi czy musli. Jeżeli lubisz jogurty owocowe, możesz do jogurtu naturalnego dodać sobie ulubionego dżemu owocowego, niskosłodzonego. Kupując jogurty owocowe, należy czytać skład ponieważ często jest do nich dodawanych wiele niepotrzebnych dodatkowych składników, barwników, konserwantów. Są słodzone cukrem i syropem glukozowo-fruktozowym. Kanapeczka z chleba żytniego z serkiem twarogowym lub chudą wędliną, do tego pomidorek czy ogórek.
    II ŚNIADANIE- ma być to lekki posiłek, przed obiadem. Owoc, sałatka warzywna z lekkim sosem winegrett, batonik zbożowy, jogurt.
    OBIAD- główny posiłek, powinien być ciepły. Tutaj może być zupa warzywna, oczywiście lepiej nie zabielać jej śmietaną, bo to dodatkowe niepotrzebne nam kalorie. Drugie danie to: chude mięsa, ryby, jaja, sery. Aby potrawy miały mniej kalorii, nie należy potraw smażyć, mięso lepiej upiec w piekarniku lub ugotować, można także gotować na parze. Kawałek piersi z kurczaka ugotowany ma zaledwie ok. 200 kcal, a ten sam usmażony a panierce już 400 kcal. Nie zapominamy także o dodatkach, gotowane ziemniaki, kasze, ryż ( najlepszy brązowy, ponieważ zawiera w sobie więcej błonnika, który jest także bardzo ważny podczas stosowania diety ubogoenergetycznej, gdyż powoduje że jesteśmy bardziej syci), oraz warzywa tutaj się nie ograniczamy, mogą być gotowane a także w postaci surówek. W ciągu dnia powinniśmy zjeść ok. 5 porcji warzyw ( 500g).
    PODWIECZOREK- możemy tutaj sobie przegryzać bakalie, byle tylko nie za dużo. Może też to być kisiel, galaretka, koktajl, mus, owoc.
    KOLACJA- ostatni posiłek w ciągu dnia, powinniśmy go zjadać ok. 2-3h przed snem. Nie powinien być ciężko strawny, tłusty, wzdymający oraz mocno przyprawiony.
    ŚDADANIE JEMY JAK KRÓL, OBIAD JAK SŁUGA A KOLACJĘ JAK BIEDAK
    Ważne jest aby w ciągu dnia, dużo pić- zwłaszcza wodny mineralnej niegazowanej ( ok. 2litry na dzień) herbatki owocowe.
    Ćwiczenia fizyczne także odgrywają ważną role podczas stosowania diety, ale także kiedy się jej nie stosuje. Wystarczy 30 minut dziennie, gimnastyki w domu, nie trzeba chodzić na siłownie.
    Przykładowy jadłospis ok. 1500 kcal
    I dzień
    Śniadanie: Kawa lub herbata, kanapka ( z chleba żytniego z ziarnami) z szynką i pomidorem, jajko na miękko, jabłko
    II Śniadanie: Jogurt z musli
    Obiad: Zupa jarzynowa, Bitki wołowe gotowane w jarzynach, buraki gotowane, ziemniaki, woda
    Podwieczorek: Pomarańcz
    Kolacja: Zielona herbata, 2 kanapki (Chleb chrupki typu „Wasa”) z serkiem twarogowym, sałatka 150g ( sałata zielona, papryka czerwona, ogórek, szczypiorek, rzodkiewka,jogurt naturalny 30g)
    II dzień
    Śniadanie: herbata, zupa mleczna z musli, kanapka z wędliną( polędwica drobiowa)sałata i ogórek do kanapki
    II Śniadanie: Owoc, 1szt ciastko zbożowe
    Obiad: Krupnik, ryba pieczona w folii, surówka z marchewki, ziemniaki
    Podwieczorek: jogurt
    Kolacja: Leczo jarskie: cukinia, papryka czerwona, pomidor, koncentrat pomidorowy, kanapka pieczywa „Wasa”
    Tutaj jeszcze dużo można by było pisać, mam nadzieję że pomogłam chociaż trochę, trzymam kciuki i pozdrawiam. Wrazie jakiś pytań proszę pisać.

  3. #3
    Ela76
    Guest
    Dziękuję za informacje

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. efekt jojo
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-11-2010, 18:16

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229