+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Dieta w ciąży

  1. #1
    Natalia902
    Guest

    Dieta w ciąży

    Witam serdecznie, od początku maja stosuje zbilansowaną dietę oraz uczęszczam na siłownię, w ostatnich dnach dowiedziałam się, ze jestem w ciąży, czy nadal mogę stosować tą dietę? Zawiera ona dużo owoców, warzyw, kasz, mięsa, zdrowe tłuszcze i orzechy, wykluczone jest pieczywo i nabiał. Zależy mi na tym by nie przytyć zbyt wiele, a tendencje do tycia posiadam, obecnie przy wzroście 170 cm ważę 100 kg:/ Ciężko było mi podjąć decyzje o zmianach w swoim życiu odnośnie odżywiania czy ćwiczeń, więc nie chciałabym tego zaprzepaścić, zastanawia mnie czy przy takiej nadwadze stosowanie takiej diety zaszkodzić dziecku? Jest ona ustalona na 1700 kalorii, dodam, ze mam 28 lat Pozdrawiam

  2. #2
    dietolubni.pl jest nieaktywny
    Nowy użytkownik Avatar dietolubni.pl
    Zarejestrowany
    Jun 2018
    Postów
    5

    Cześć Pierwsze pytanie, kto układał dietę? Jeśli dietetyk, to może wystarczy ją zmodyfikować i dostosować do nowej sytuacji. 1700 kcal to w sumie Twoje PPM (Podstawowa Przemiana Materii, czyli ilość energii/kalorii jaką potrzebujesz, żeby funckjonował Twój organizm, nie uwzględnia to aktywności fizycznej i pracy oraz codziennych wysiłków), więc wydaje mi się, że na czas ciąży może to być zbyt restrykcyjna wersja. Pamiętaj, że musisz mieć siłę. Wykluczenie jakichkolwiek produktów, zwłaszcza w czasie ciąży (piszesz o pieczywie i nabiale), to ryzyko niedoborów, chyba, że dietetyk zadbał o uzupełnienie braków.
    Odchudzanie w ciąży nie jest rozsądnym pomysłem, ale na wyrabianie sobie nowych, dobrych nawyków żywieniowych zawsze jest dobra pora. Pamiętaj, że w ciąży dbasz nie tylko o siebie, Twoje zapotrzebowanie energetyczne wzrośnie, ale dopiero ok. drugiej połowy ciąży, wtedy powinnaś zjadać ok. 500 kcal więcej niż normalnie.
    Zastanów się czy Twoja dieta pokrywa zapotrzebowanie na witaminy i minerały, bo to w ciąży bardzo ważne. Jeśli masz wątpliwości, idź do dietetyka, który pomoże Ci jeść zdrowo w ciąży i nie przytyć. Trzymam kciuki i życzę zdrowia, no i gratuluję

  3. #3
    dietolubni.pl jest nieaktywny
    Nowy użytkownik Avatar dietolubni.pl
    Zarejestrowany
    Jun 2018
    Postów
    5

    Rozsądek i jeszcze raz rozsądek :)

    Cześć Pierwsze pytanie, kto układał dietę? Jeśli dietetyk, to może wystarczy ją zmodyfikować i dostosować do nowej sytuacji. 1700 kcal to w sumie Twoje PPM (Podstawowa Przemiana Materii, czyli ilość energii/kalorii jaką potrzebujesz, żeby funckjonował Twój organizm, nie uwzględnia to aktywności fizycznej i pracy oraz codziennych wysiłków), więc wydaje mi się, że na czas ciąży może to być zbyt restrykcyjna wersja. Pamiętaj, że musisz mieć siłę. Wykluczenie jakichkolwiek produktów, zwłaszcza w czasie ciąży (piszesz o pieczywie i nabiale), to ryzyko niedoborów, chyba, że dietetyk zadbał o uzupełnienie braków.
    Odchudzanie w ciąży nie jest rozsądnym pomysłem, ale na wyrabianie sobie nowych, dobrych nawyków żywieniowych zawsze jest dobra pora. Pamiętaj, że w ciąży dbasz nie tylko o siebie, Twoje zapotrzebowanie energetyczne wzrośnie, ale dopiero ok. drugiej połowy ciąży, wtedy powinnaś zjadać ok. 500 kcal więcej niż normalnie.
    Zastanów się czy Twoja dieta pokrywa zapotrzebowanie na witaminy i minerały, bo to w ciąży bardzo ważne. Jeśli masz wątpliwości, idź do dietetyka, który pomoże Ci jeść zdrowo w ciąży i nie przytyć. Trzymam kciuki i życzę zdrowia, no i gratuluję

  4. #4
    Nie zarejestrowany
    Guest

    dieta w ciązy

    Dietę układał trener, natomiast sam zalecił konsultację u dietetyka, gdyż nie specjalizuje się w dietach dla ciężarnych. Póki co czuje się dobrze, zarówno lekarz jak i dietetyk stwierdzili, że spokojnie przy moich warunkach mogę schudnąć a dziecko na tym nie straci bo mam spory zapas kilogramów.

  5. #5
    Nie zarejestrowany
    Guest

    dieta w ciąży

    Jak zaszłam w ciąże miałam dość dużą nadwagę i nie wyobrażałam sobie przytyć bo już byla by otyłość. Zapisałam się do ginekologa i powiedziałam o wszystkich lekarz zalecił kontakt z dietetykiem i dał czerwone światło na zajęcia sportowe dla kobiet w ciąży. Zapisałam się do dietetyka w Warszawie do Med-Expert na Łukowskiej i Pani dietetyk ustawila mi dietę tak, żebym nadmiernie nie tyła a wszystko co trzeba bylo dostarczane o odpowiedniej kaloryczność.

  6. #6
    Seia jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Oct 2018
    Postów
    15

    A byłaś u dietetyka i masz z nim kontakt? To napisz, że jesteś w ciąży, to dietetyk odpowiednio zmodyfikuje Ci dietę.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Dieta odwkwaszająca vs dieta wg grupy krwi
    Przez KrystianPoland w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-25-2015, 20:54
  2. Dieta bezglutenowa w ciązy
    Przez MR85 w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-22-2015, 08:56
  3. Dieta w Ciąży
    Przez Oluunia91 w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-08-2013, 19:07
  4. Dieta podczas ciąży
    Przez marzena1 w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-21-2011, 16:25
  5. dieta w ciąży
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-04-2010, 08:37

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251