+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: Dieta. Pytanie odnośnie kalorii.

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Guest

    Dieta. Pytanie odnośnie kalorii.

    Witam! Chciałbym spytać o parę rzeczy dot. kalorii, bo sam nie potrafię tego rozgryźć. Jak podają źródła podobno mogę dziennie ( czy raczej powinienem) jeść ok. 3000kcal. Logicznie rzecz biorąc jedząc mniej chudnę. Jednak nie pamiętam dnia bym zjadł tak dużo, zawsze dobijam max 2400kcal. A jednak mimo to nie chudnę. Kalorii tych pilnuję jakieś przeszło dwa miesiące. Moja waga oscyluje w granicach 77-79 przy wzroście 180cm. Bmi to ok. 24. Co do aktywności fizycznej to biegam średnio co 2 dni, siłownia 2x w tygodniu do tego 2x trening tenisa ziemnego w tyg. Wydaje mi się, że to sporo, a jednak nadal nic. To też chciałbym spytać o co tutaj może chodzić? Staram się jeść głównie białka, choć czasem nie powstrzymam się od słodkiego. Tutaj przykładowy dzień (tj. dzisiaj):
    Zjadłem 2400 kcal. Do tego biegałem i według kalkulatora spaliłem podczas biegu 850 kcal (równa godzina biegu). I o co tu teraz chodzi? Czytałem, że zdrowa dieta to taka gdzie ucinamy 20% zapotrzebowania (20% z 3000 to 2400) i tutaj odejmuję jeszcze 850 ( czyli 1550) czyli chudnę czy nie? Powinienem być chudszy o te 1500 kcal prawda? Ale jak tam od 2 miesięcy i nadal nic. Co prawda lepiej widać mięśnie, ale to chyba nadal za mało. Proszę o pomoc.

  2. #2
    Waleria Poszliwska jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Apr 2013
    Postów
    70

    Po pierwsze to nie ważne ile kalorii spożywasz a jakość tych kalorii się liczy. Po drugie też kwestia tego jak z posiłkami po treningu. Jeśli biegasz przez godzinę to do 30 minut po skończonym biegu musisz uzupełnić glikogen w mięśniach i to robisz węglowodanami prostymi. Do godziny musisz zjeść białko aby je uzupełnić. A po białku zjeść węglowodany złożone. To skomplikowany proces. Jeśli nie jesz nic po treningu to robisz najgorszy błąd jaki można popełniać. Następna sprawa taka że mięśnie ważą 4 razy więcej niż tłuszcz przy mniejszej objętości dlatego zacznij się mierzyć a nie ważyć. I co najważniejsze daruj sobie te cyferki ile spalasz w ciągu biegania i inne tabelki kaloryczne bo to bez sensu. Każdy organizm spala inaczej i żadna tabelka Ci tego nie pokaże. A to ile spalasz kalorii zależy nawet od tego w jakim tempie biegasz, jaki puls i ciśnienie masz podczas biegu to bardziej skomplikowane i żadna tabelka na sztywno napisana Ci tego nie wyjaśni

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Pytanie odnośnie wzwodu..
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum urologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 18:51
  2. pytanie odnośnie migdałów gardła
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dermatologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-18-2012, 07:11
  3. pytanie odnośnie protezy
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum stomatologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-19-2012, 15:25
  4. Pytanie odnośnie lekarzy endokrynologów
    Przez Kuba98 w dziale Forum endokrynologiczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-30-2012, 09:24
  5. pytanie odnosnie proporcji
    Przez klawiatur w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-31-2012, 21:03

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244