+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 25 z 25

Temat: Dieta i praca - jak odpowiednio się żywić?

  1. #1
    Niezarejestrowany
    Guest

    Dieta i praca - jak odpowiednio się żywić?

    Hej,
    zauważyłem u siebie pewną niepokojącą tendencję, jeśli chodzi o dietę. Mianowicie od momentu zaczęcia pracy, fatalnie się odżywiam. Śniadań nie jem, w pracy żyję na kawie z mlekiem, wieczorem na kolację zjadam cokolwiek. Fakt, pewnie za miesiąc będę miał figurę modelki, no ale pewnie przypłacę to zdrowiem.

    Pierwszy pomysł na odżywianie się było nagotowanie gara sosu, drugiego ryżu i branie porcji do pracy. System się sprawdzał, rozbił się o kwestię różnorodności. 5 dni w tygodniu jadłem dokładnie to samo, ileż można
    Drugi pomysł to było stołowanie się w pobliskich knajpach. Nawet to się sprawdzało, bo znalazłem kilka knajp sałatkowo-domowa kuchnia, ale podsumowawszy wydatki, zrozumiałem, że jeszcze trochę a pracowanie będzie pochłaniać więcej pieniędzy, niż ich dawać.
    Gotowanie w domu codziennie czegoś innego odpada z innego powodu - nie mam siły. Czas może bym i miał, ale po prostu wracając do domu koło 19, mam ochotę tylko pójść spać.

    No w każdym razie, szukam diety która spełniałaby trzy warunki:
    - dostarczyłaby wszystkich niezbędnych substancji odżywczych
    - byłaby relatywnie tania (np. składała się z tanich półproduktów, jak ryż)
    - przygotowanie posiłków pochłaniałoby mało czasu

    Nie jestem sportowcem, nie chcę schudnąć. Chcę tylko nie zrobić sobie krzywdy

    Macie jakieś pomysły?

  2. #2
    Nie zarejestrowany
    Guest
    Ja też dużo pracuje i też miałam taki dylemat, ale problemy są po to żeby je rozwiązywać. Jak mam trochę czasu to gotuję więcej i przechowuję w pojemnikach próżniowych Dafi, przydatna rzecz bo możesz brać taki pojemnik do pracy , czy też w domu otworzyć kiedy masz ochotę co zjeść. Dobry też wariant dla mam,których pociecha nie umie gotować, tak jak w przypadku mojej córki, ktora dośc często sięgała do zupek chińskich, teraz tylko sobie odgrzewa

  3. #3
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    to dobry pomysł. przecież w pracy na pewno masz jakąś dłuższą przerwę, podczas której możesz zjeść wcześniej przygotowany posiłek. I zdrowo i tanio.

  4. #4
    christine53u jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    15

    Faktycznie, jeżeli prowadzisz aktywny tryb życia to ciężko znaleźć czas na gotowanie. Może kupuj po drodze gotowe posiłki? - są chociażby takie specjalne świeże sałatki w pojemniczkach.

  5. #5
    KonstantynB jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    7

    Dieta do pracy

    "gara sosu, drugiego ryżu i branie porcji do pracy"

    Dobry pomysł i możesz go dalej stosować:

    Możesz gotować na kilka dni np. 3 tzw. BAZĘ czyli:

    1) Kasza jaglana, kasza gryczana, kasza jęczmienna, kasza owsiana (TAK JEST TAKA )
    2) Płatki owsiane, jaglane, orkiszowe, żytnie
    3) Ziemniaki
    4) Ryż, najlepiej niełuskany
    5) Makaron z pełnego ziarna

    i DODATKI

    1) Orzechy włoskie, laskowe, migdały
    2) Sól, pieprz - najlepiej świeżo zmielone
    3) Warzywa gotowane pod przykryciem z niewielką ilością wody - żeby SMAKU nie wylać
    4) Miód
    5) Czekolada gorzka

    Który zestaw wybierasz ?

  6. #6
    christine53u jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    15

    Ten drugi przepis wygląda ciekawie Tylko czy, aby na pewno jest to zdrowe odżywianie?

  7. #7
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    przede wszystkim to możesz pójść do dietetyka, który udzieli ci profesjonalnej porady

  8. #8
    KonstantynB jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    7

    Zdrowe odżywianie to nie tylko sałata, chleb i woda. Zdrowe odżywianie to jedzenie, które sprawia że jesteśmy zdrowi.

    Dietą warto się samemu zająć, bo za każdym razem nie będziemy szli do dietetyka .

  9. #9
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    nie nie za każdym razem, ale nie uważasz, ze samemu można sobie tylko zaszkodzić? Dietetyk ustawia indywidualną dietę odchudzającą albo taką, która jest po prostu zdrowa, zbilansowana i można ją stosować zawsze. Dietetyk to nie tylko specjalista, który rozpisze ci jadłospis, wskaże też na jakie produkty warto zwracać uwagę i jak je łączyć, by wszystko działało ok. Nie uważam, że trzeba latać do dietetyka raz na tydzień, ale chociaż jedna konsultacja na pewno się przyda.

  10. #10
    KonstantynB jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    7

    Oczywiści że masz racje, warto skonsultować się z dietetykiem. Osoba wykształcona w tej dziedzinie na pewno pomoże. Myślałem że chodzi o takie częste wizyty .

  11. #11
    patrycja.sciana jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    4

    Proponuje wszelakie warzywa gotowane jako dodatek do ryżu np:
    brokuły, kalafior, cukinie, groszek, marchewkę itd. Sos już według uznania ja preferuje pomidorowy.

    Życzę powodzenia dawaj znać jak poszło!

  12. #12
    Sabinka jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    8

    Warzywa, jogurty naturalne z musli, sałatki itp. W dietach ważne są też odpowiednie suplementy. Ja podczas diety wspomagałam się z pomocą ALE.

  13. #13
    patrycja.sciana jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Postów
    4

    Oj nie chce ci psuć smaku ale w większości jogurtach:P,
    masz naturalny barwnik który nie zawsze jest pycha :P,
    polecam lekturę*pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_karminowy :P

  14. #14
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    a ja odradzam sztuczne suplementy, bo co prawda schudniesz, ale jo jo gwarantowane i rozwalony metabolizm przy okazji też.

  15. #15
    BIOalejka jest nieaktywny
    Nowy użytkownik Avatar BIOalejka
    Zarejestrowany
    Feb 2015
    Postów
    3

    Jak zdrowo się odżywiać?

    Jedzenie przez 5 dni pod rząd sosu z ryżem, to nie najlepszy pomysł
    Spożywając te same produkty przez dłuższy czas pozbawiamy organizm innych, równie ważnych składników odżywczych. Warto zatem postawić na zdrową i zbilansowaną dietę, bogatą w dobre składniki odżywcze - białko, węglowodany, tłuszcze, minerały i witaminy.

    Jeśli chcesz zerknij do poradnika na naszej stronie, pisaliśmy ostatnio o tym
    bioalejka.pl/poradnik/dietetyk-bioalejki-dobrze-radzi/dieta-zbilansowana-to-dieta-zroznicowana-czesc-1-bialka

  16. #16
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    Też tak mi się wydaje. Zresztą jedzenie przez tydzień tej samej potrawy raczej nie zachęca do jedzenia w ogóle

  17. #17
    paciuch jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Feb 2015
    Skad
    Jastrzębie-Zdrój
    Postów
    4

    A ja akurat jestem za suplementacją. Jem to co chcę i w dodatku uzupełniam to suplementami, oczywiście w 100% naturalnymi. Z rana owsianka, w południe jakiś chude mięso z ryżem i warzywami, wieczorem piję shake firmy Juice Plus. Jak dla mnie najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam.

  18. #18
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    a moim zdaniem zdecydowanie lepiej zawrzeć w diecie wszystkie niezbędne składniki odżywcze, w tym witaminy i minerały aniżeli stosować sztuczne suplementy. Czy wiesz, że większość zawartych w nich wartości i tak wypłukujesz z organizmu?

  19. #19
    BIOalejka jest nieaktywny
    Nowy użytkownik Avatar BIOalejka
    Zarejestrowany
    Feb 2015
    Postów
    3

    Jak zdrowo się odżywiać?

    DoraG - dokładnie.
    Dieta zbilansowana, to dieta zróżnicowana. Rozmaity skład naszego jadłospisu niesie dla nas moc korzyści - właściwe zdrowie i dobre samopoczucie. Obejdzie się bez sztucznych suplementów

  20. #20
    Nie zarejestrowany
    Guest
    Gotuj i zamrażaj w -18.
    Możesz wtedy jeść 2 potrawy na zmianę, wyciągając co dzień inny słoiczek.
    Nie przechowój jednak dłużej mrożonki niż 2 tyg.Z założenia około 1 tygodnia.
    Ryż, kaszę (1/2 plastikowej torebki), makaron (1/3-1/2 szklanki) gotuj co dzień .
    Torebkę z kaszą lub ryżem możesz łatwo dzielić na połowę, odsypując część do szklanki na drugi dzięń i zapinając torebkę wykałaczką.
    Ziemniaki jako niezbędna do życia jedz w sobotę i niedzielę, a w tygodniu w postaci frytek smażonych na mikroskopijnej patelence lub w bardzo małym garnku z grubym dnem, wtedy nie musisz zakryć ich tłuszczem, tylko obracając usmażysz.

  21. #21
    ViBio jest nieaktywny
    Nowy użytkownik Avatar ViBio
    Zarejestrowany
    Apr 2014
    Postów
    17

    Niestety sporo osób albo kompletnie nie zabiera ze sobą jedzenia albo w przerwie wyskakuje kupić bądź zamawia jakiegoś fastfooda. Takie są realia.

    Na szczęście zwykle bywa tak w początkowej fazie pracy - na starcie. Później zaczynamy odpowiednio organizować swój czas.
    Zdrowy styl życia - forum.vivio.pl

  22. #22
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    Dokładnie tak. Ja sama potrafiłam nie jeść cały dzień a potem jeść z nawiązką. Dopiero dietetyk uświadomił mi jaką masakrę robię swojemu organizmowi.

  23. #23
    GoodDiet jest nieaktywny
    Specjalista
    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skad
    ul. Białoprądnicka 32B/39, Kraków
    Postów
    9

    Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w duuużo pojemników i ...
    przygotowywanie potraw różnych np.(risotto, zupa z kurczaka, brokuły z wołowiną, owsianka z owocami na wodzie) w weekend, później porcjowaniu w pojemniki i zamrażaniu o ile masz możliwość rozmrożeniu ich w pracy, jeśli nie to wyciągasz wieczór przed pójściem do pracy i rano obowiązkowo gotujesz by pozbyć się bakterii chorobotwórczych i zabierasz do pracy.

    Jeśli chcesz schudnąć to pamiętaj by jeść regularnie co 3-4 godziny i obowiązkowo zjedz śniadanie, jeśli tego nie zrobisz to tak jakbyś kazał jechać samochodowi bez paliwa. W rezultacie Twój organizm zrobi sobie kanapkę z twoich mięśni a tłuszcz odłoży na wypadek następnej sytuacji kryzysowej -czytaj głodu. To błędne koło, które prowadzi do otyłości i spowalnia metabolizm.

    Jest wiele naprawdę prostych przepisów i szybkich do przyrządzenia, ze zdrowych składników, możesz łączyć np. ziemniaki, ryż brązowy, kasze z szybko grilowanym mięsem z kurczaka, lub smażoną bez tłuszczu wołowiną, grilowaną rybą i warzywami, takimi jak szpinak, brokuły, brukselka, papryka, kalafior, pietruszka, marchew i inne. Dodatkowo jako drugie śniadanie i podwieczorek jak wracasz z pracy polecam zabrać z sobą jakieś owoce, praktycznie wszystkie się sprawdzą: jabłka, gruszki, śliwki, mango, kiwi, pomarańcze, ogólnie na co masz ochotę, możesz zabrać z sobą też jogurt naturalny i pestki dyni, orzechy, słonecznik.

    Nie zapominaj o prawidłowym nawodnieniu, więc miej z sobą zawszę butelkę z wodą.

    Ważne abyś zaplanował sobie wcześniej co będziesz jadł, to wiele ułatwi i pomoże Ci się zorganizować.

    W razie problemów, możesz zawsze posłużyć się pomocą dietetyka, który ułoży i rozplanuje Ci dietę dla twoich potrzeb.
    Marzena Wacław-Pazera
    http://www.good-diet.pl

  24. #24
    GoodDiet jest nieaktywny
    Specjalista
    Zarejestrowany
    Apr 2015
    Skad
    ul. Białoprądnicka 32B/39, Kraków
    Postów
    9

    Dobrym pomysłem jest zainwestowanie w duuużo pojemników i ...
    przygotowywanie potraw różnych np.(risotto, zupa z kurczaka, brokuły z wołowiną, owsianka z owocami na wodzie) w weekend, później porcjowaniu w pojemniki i zamrażaniu o ile masz możliwość rozmrożeniu ich w pracy, jeśli nie to wyciągasz wieczór przed pójściem do pracy i rano obowiązkowo gotujesz by pozbyć się bakterii chorobotwórczych i zabierasz do pracy.

    Jeśli chcesz schudnąć to pamiętaj by jeść regularnie co 3-4 godziny i obowiązkowo zjedz śniadanie, jeśli tego nie zrobisz to tak jakbyś kazał jechać samochodowi bez paliwa. W rezultacie Twój organizm zrobi sobie kanapkę z twoich mięśni a tłuszcz odłoży na wypadek następnej sytuacji kryzysowej -czytaj głodu. To błędne koło, które prowadzi do otyłości i spowalnia metabolizm.

    Jest wiele naprawdę prostych przepisów i szybkich do przyrządzenia, ze zdrowych składników, możesz łączyć np. ziemniaki, ryż brązowy, kasze z szybko grilowanym mięsem z kurczaka, lub smażoną bez tłuszczu wołowiną, grilowaną rybą i warzywami, takimi jak szpinak, brokuły, brukselka, papryka, kalafior, pietruszka, marchew i inne. Dodatkowo jako drugie śniadanie i podwieczorek jak wracasz z pracy polecam zabrać z sobą jakieś owoce, praktycznie wszystkie się sprawdzą: jabłka, gruszki, śliwki, mango, kiwi, pomarańcze, ogólnie na co masz ochotę, możesz zabrać z sobą też jogurt naturalny i pestki dyni, orzechy, słonecznik.

    Nie zapominaj o prawidłowym nawodnieniu, więc miej z sobą zawszę butelkę z wodą.

    Ważne abyś zaplanował sobie wcześniej co będziesz jadł, to wiele ułatwi i pomoże Ci się zorganizować.

    W razie problemów, możesz zawsze posłużyć się pomocą dietetyka, który ułoży i rozplanuje Ci dietę dla twoich potrzeb.
    Marzena Wacław-Pazera
    http://www.good-diet.pl

  25. #25
    DoraG jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2014
    Postów
    65

    Świetny sposób z tymi pojemnikami. Można sobie w weekend przygotować posiłki na cały tydzień a później tylko wyciągać i urozmaicone menu gotowe.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Jak odpowiednio przygotować się do zajścia w ciążę?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-15-2017, 13:21
  2. Czy moja dieta jest dobra? Jak nie , jaką i jak prowadzić ?
    Przez aw1234 w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 11:13
  3. Czy szkła są odpowiednio dobrane do recepty
    Przez ponczek w dziale Forum okulistyczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-21-2013, 09:12
  4. Studia medyczne. Jak się dostać, jak się uczyć?
    Przez Sindbad95 w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-08-2011, 12:10
  5. Szybko męczący się wzrok, praca przy komputerze
    Przez ergonomia w dziale Forum okulistyczne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2011, 09:02

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246