+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: czy mozna łaczyc niekture leki

  1. #1
    Nie zarejestrowany
    Guest

    czy mozna łaczyc niekture leki

    witam czy mozna polaczyc leki ; polprazol,tramal retard,bisocard,metizol,spironol,refastin, mydocalm forte


  2. #2
    nnn123 jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2015
    Skad
    Kraków
    Postów
    1,201

    Po pierwsze: w ulotkach masz zawsze wymienione skład, grupę leku i interakcje z innymi lekami / grupami leków.

    Po drugie: wyszukiwarka (google).

    Po trzecie: ... w zasadzie bardzo dobrze że pytasz...

    To pierwsze to omeprazol czyli na układ pokarmowy,
    to drugie do silny i potencjalnie niebezpieczny (choć jeden z bezpieczniejszych wśród potencjalnie niebezpiecznych - unikaj przedawkowania jak ognia i obserwuj Twoją reakcję na ten lek - może wpływać na zachowanie) lek przeciwbólowy
    to trzecie (bisocard) to beta-bloker czyli takie cudo na obniżenie tętna, jak weźmiesz coś innego co w inny lub ten sam sposób obniża tętno to może Ci spaść do niebezpiecznych granic (50/35 - nie da się tego dokładnie określić). A kolejny lek (patrzaj poniżej) jest na nadczynność tarczycy - schorzenie które może podnosić tętno - tak więc jak weźmiesz ten poniższy (metizol) i obniżysz czynność tarczycy to automatycznie powinno to Ci obniżyć tętno, a bisocard (beta-bloker) z prawidłowego lub lekko podwyższonego obniży Ci tętno w niebezpieczne wartości.
    to czwarte (metizol) - opisałem powyżej
    to piąte (spironol) to dość skomplikowany diuretyk (lek moczopędny) trudny do opisania - spytaj lekarza czy możesz przy tym brać leki z potasem i magnezem - w Twoim przypadku nie brał bym potasu (w tabletkach czy modyfikując dietę) nie znając jego stężenia we krwi
    to szóste (refastin) - to to samo co ketonal (jak mi się wydaje setka), jak ten Ci wystarczy to możesz sobie darować tramal który jest o wiele bardziej szkodliwy (ale raczej wtedy nie mów tego lekarzowi, zawsze Ci ten tramal zostanie w razie czego a potem możesz powiedzieć w aptece żeby Ci go nie wydali - nie będziesz mieć tego całej piwnicy i wydasz mniej a zawsze w razie czego wykupisz przy następnej recepcie)
    to siódme (mydocalm forte) - dokładnie Ci nie powiem ale w połączeniu z pozostałymi może je wzmocnić lub osłabić lub wystąpić coś innego (nawet poważnego). Choć raczej nie powinno być znaczącej interakcji.

    Podsumowując:

    polprazol (składnik: omeprazol) jest stosunkowo bezpieczny, w twoim miejscu bym poprosił o zmianę substancji czynnej na pantoprazol (np. controlog) - ta sama grupa leków ale w praktyce działa nieco lepiej (choć czasem może potrwać kilka dni dłużej nim zacznie działać ale to jest sprawa indywidualna) i zwykle ma mniej/rzadziej efekty uboczne. U lekarzy jakoś tak przystało że z tej grupy wypisują najdroższy i pod pewnymi względami najgorszy lek (czyżby lobbing firm farmaceutycznych?).

    Minimalnie mniej bezpieczne to refastin i tramal - to drugie może mieć wpływ na psychikę (samopoczucie, zachowanie wmożona senność przez pierwsze kilka dni stosowania, ale z tego co wiem nie robi poważnych rzeczy jak agresja czy depresja).

    Reszta nie należy do zbyt bezpiecznych leków. PAMIĘTAJ że jak weźmiesz wszystkie POZA bisocardem to sprawdzaj tętno (zapewne be nich masz nieco lub dużo podwyższone). Dzięki hamowaniu tarczycy przez metizol tętno powinno Ci się obniżyć. Jak spadnie do normy (60 - 80, tachykardia to podręcznikowo ponad 100, a bradykardia to poniżej 50) w stanie spoczynku (pozycja siedząca lub leżąca po wypoczynku) to broń boże nie bierz bisocardu. Jak nie spadnie po dłuższym czasie albo spadnie niewiele (np. ze 130 na 120) to możesz wtedy wziąć (jak będziesz pewny co do nadal podwyższonego tętna mimo reszty leków). W razie braku pewności, zadaj pytanie najlepiej lekarzowi, tutaj lub farmaceucie - temu ostatniemu nie ufaj - czasem mają słabą wiedzę a czasem kierują się interesem apteki.

    Wydaje mi się że znajomość Twoich schorzeń nie jest bardzo potrzebna do odpowiedzi na to pytanie. Ale zawsze możesz napisać jak zechcesz.

    [Zaznaczam iż nie jestem lekarzem a niniejszy post jest moją prywatną opinią którą ustawowo można potłuc o kant d...]


+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Czy Klabax można łączyć z alkoholem?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 23:05
  2. Antybiotyk i trening - czy można łączyć?
    Przez intens w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-15-2014, 19:58
  3. Antybiotyk i trening - czy można łączyć?
    Przez intens w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-15-2014, 19:57
  4. Czy Epiduo można łączyć z kwasami?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dermatologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-13-2014, 18:54
  5. Czy można łączyć lek SSRI z hydroksyzyną?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum psychiatryczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 12:34

LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249