+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Czy moja dieta jest prawidłowa?

  1. #1
    AdrianeX jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    May 2013
    Postów
    1

    Czy moja dieta jest prawidłowa?

    Witam! Chciałbym przez wakacje tego roku zrzucić przynajmniej 15kg, aby cofnąć się do wagi prawidłowej. Oto kilka danych na mój temat:

    Wiek: 15 lat.
    Waga: 95
    Wzrost: 175cm.

    Postawiłem sobie cel, że od dnia dzisiejszego do 1 września tego roku muszę schudnąć minimum 15kg.

    Postanowiłem także, że będę wykonywał codziennie godzinne ćwiczenia(45 minut rowerek stojący, 15 minut brzuszki, przysiady, pompki)
    Zamierzam nie jeść kolacji oraz ograniczyć się w 900 kcal/dzień.

    Czy uda mi się osiągnąć cel?

    Może macie jeszcze jakieś porady/uwagi/sugestie? Bardzo proszę o napisanie je w poście


    Pozdrawiam.

  2. #2
    nosleep jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Postów
    30

    Masz 15 lat i już ważysz 95kg?
    Ogranicz czipsy i słodycze!!! Więcej się ruszaj na świezym powietrzu, a nie tylko komputer.

  3. #3
    Cynamonowa jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Postów
    15

    Nie radzę robić przysiadów z taką nadwagą, Twoje stawy są dostatecznie obciążone...
    Mam nadzieję, że ten stacjonarny rower to tylko teraz, na okres zimowy?
    Jak poza tym wygląda Twój dzień?

  4. #4
    Jacek Freigang jest nieaktywny
    Specjalista Avatar Jacek Freigang
    Zarejestrowany
    Sep 2013
    Postów
    26

    Witam. 900 kalorii to za mało. To, że masz nadwagę nie oznacza, iż od razu powinieneś tak drastycznie ograniczać kalorie, gdyż, jak sam zauważysz po szybkim okresie czasu, tak mało nie da się jeść. Zaczniesz jeść więcej i jo-jo gwarantowane. 1800-2000 bezpieczna granica, którą na początek, od której powinieneś zacząć, a w miarę, jak kilogramów będzie ubywać, również i kalorie będziesz zmniejszać. Brak kolacji to kolejny błąd. 3 godziny przed snem zjedz lekki i zawierający dużo białka posiłek. Co do przysiadów, tak, jak pisał przedmówca, mogą źle wpłynąć na stawy, a poza tym, wbrew pozorom, nie jest to proste ćwiczenie. Dobrze by było na początek spytać swojego nauczyciela wf, jak się je poprawnie wykonuje, gdyż można w nim popsuć nie tylko kolana, ale również kręgosłup.

  5. #5
    Agata_st jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Aug 2013
    Skad
    Warszawa
    Postów
    12

    Tak 900 kalorii to za mało, dużo bardziej wskazane jest racjonalne żywienie ale bez przesady, świeże powietrze i ruch. Da się wyciągnąć ale to musi być systematycznie czynione. Warto się trochę napracować i namęczyć aby w tak młodym wieku nie dochodzić do tak dużej wagi ciała. Staje się to niebezpieczne.

  6. #6
    anadora_123 jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Feb 2014
    Skad
    Kraków
    Postów
    10

    Cytat Napisal AdrianeX Zobacz post
    Witam! Chciałbym przez wakacje tego roku zrzucić przynajmniej 15kg, aby cofnąć się do wagi prawidłowej. Oto kilka danych na mój temat:

    Wiek: 15 lat.
    Waga: 95
    Wzrost: 175cm.

    Postawiłem sobie cel, że od dnia dzisiejszego do 1 września tego roku muszę schudnąć minimum 15kg.

    Postanowiłem także, że będę wykonywał codziennie godzinne ćwiczenia(45 minut rowerek stojący, 15 minut brzuszki, przysiady, pompki)
    Zamierzam nie jeść kolacji oraz ograniczyć się w 900 kcal/dzień.

    Czy uda mi się osiągnąć cel?

    Może macie jeszcze jakieś porady/uwagi/sugestie? Bardzo proszę o napisanie je w poście


    Pozdrawiam.
    900 kcal/dobę to za mało. Najlepiej skontaktuj się z dietetykiem. Ważysz zdecydowanie za dużo. W Twoim przypadku jest to już otyłość I stopnia. Wiem, że ciężko jest zrzucić nawet niewiele kg, dlatego też wizyta u dietetyka powinna pomóc. Ja zawsze dość szybko chudłam jak regularnie chodziłam na basen. Jest to miły sposób, który nie obciąża kręgosłupa, czy stawów. Ogranicz oczywiście potrawy smażone, tłuste, mięso czerwone, a przerzuć się na potrawy gotowane w wodzie, czy na parze. Jedz dużo warzyw i owoców. Jedz więcej błonnika pokarmowego.

  7. #7
    kath jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Jan 2014
    Postów
    15

    Brzuszki to również niezbyt dobre ćwiczenie. Nie spalą tkanki tłuszczowej, a przecież to jest Twój cel. Bardziej sprawdzą się ćwiczenia aerobowe, czyli właśnie rowerek, orbitrek, a najlepsze byłyby szybkie marsze na świeżym powietrzu.
    Co do diety, to już masz odpowiedź - zdecydowanie za mało kcal. Dieta nie powinna polegać na ograniczeniu kalorii do takiego stopnia, tylko na zmianie stylu odżywiania. Jedząc 900 kcal nie tylko będziesz skazana na efekt jo-jo, ale także na wszelkie problemy ze zdrowiem, zanik miesiączki, brzydka skóra, wypadające włosy (nie mówiąc już o wiecznym głodzie).
    Jak byś chciała jakieś konkretne wskazówki to pisz śmiało, chętnie pomogę.

  8. #8
    martex jest nieaktywny
    Użytkownik
    Zarejestrowany
    Nov 2011
    Postów
    37

    Pby dieta okazała się być dobrym rozwiązaniem, bo czasami mimo ograniczeń jakie stosujemy jeśli nie dopasujemy nawyków żywieniowych do kodu metabolicznego i tak możemy niewiele osiągnąć.

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-24-2012, 17:52
  2. Moja dieta
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2011, 15:16
  3. Czy dieta owocowa naprawdę jest skuteczna ?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 23:44
  4. Prawidłowa dieta dla osób z trądzikiem.
    Przez Monika w dziale Forum dermatologiczne
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-28-2010, 20:09
  5. Czy moja ciąża jest zagrożona?
    Przez Jola83 w dziale Forum ginekologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-22-2010, 15:35

LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246