Witam,

Od ponad roku przyjmuję tabletki Novynette. W zeszłą środę zakończyłam tygodniową antybiotykoterapią Duomoxem, jednak w trakcie brania antybiotyku (wtorek) wystąpiło krwawienie 6 dni przed planowanym ( pozostały mi 4 tabletki z opakowania, które wzięłam do końca mimo krwawienia.) Po zakończeniu antybiotykoterapii i zakończeniu opakowania tabletek krwawienie występowało aż do piątku. W niedzielę rozpoczęłam nowe opakowanie.

Przez cały okres przyjmowania antybiotyku nie było współżycia, jednak miało ono miejsce w niedzielę i dziś, w poniedziałek - wczoraj przyjęłam pierwszą, a dziś drugą tabletkę.

W ulotce doczytałam, że powinnam przez 7 dni po zakończeniu antybiotykoterapii stosować dodatkowe zabezpieczenie. Ja jednak ze względu na wcześniejsze krwawienie i rozpoczęcie opakowania współżyłam bez dodatkowego zabezpieczenia (czyli przez 4 dni nie współżyłam, a przez kolejne dwa, wczoraj i dziś wraz z rozpoczęciem nowego opakowania miało miejsce współżycie bez dodatkowego zabezpieczenia).

Moje pytanie jest następujące - jaka jest szansa, że może dojsć do zapłodnienia? Czy jest konieczne przyjęcie pigułki "po"? Czy powinnam się obawiać?

Bardzo proszę o odpowiedź.