+ Odpowiedz na ten temat
Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: 17 lat i problem z nadwagą.

  1. #1
    Timontie jest nieaktywny
    Nowy użytkownik
    Zarejestrowany
    Sep 2015
    Postów
    1

    17 lat i problem z nadwagą.

    Witam uprzejmie,
    Na imię mi Michał i mam 17 lat. Otóż jak już zaznaczyłem w temacie wątku - mam nadwagę. Mierzę 186 cm wzrostu, a moja waga waha się między 109 a 111 kg. W poniedziałek, zeszłego tygodnia, tj. 14 września (10 dni temu) postanowiłem wziąć się za siebie. Odrzuciłem wszelakiego rodzaju słodycze i przekąski. I jak na razie dobrze mi idzie. Zapisałem się na siłownię, na której głównie korzystam z bieżni. I tu pragnę uzyskać odpowiedź, czy powinienem rozbudować jakoś swój tryb odchudzania się. Korzystam głównie z bieżni, orbitreka i rowerka. Mój trening głównie prezentuje się w ten sposób: pół godziny na rowerku (15 minut szybkim tempem, 5 średnim, 10 minut szybkim), pół na orbitreku (tak samo) i pół na bieżni. Nie potrzeba mi czegoś więcej / robię wszystko dobrze? Jestem ogólnie aktywny fizycznie, chodzę na wędrówki 2-godzinne, nie biorę zwolnień z WF-u, kocham grę w siatkówkę lub koszykówkę lub jazdę na rowerze. Problemem jest też to, że strasznie się pocę. Nawet przy najmniejszym ruchu potrafię się niekiedy spocić jak mops. Nie mam pojęcia czemu, wszyscy twierdzą, że to wina dużej nadwagi, lecz moi koledzy ważący tyle samo nie pocą się tak jak ja. Nie mam pojęcia czemu. Być może jest to także wina dojrzewania. Spożywam normalnie smażone mięso, ziemniaki a do tego surówka. W piątki są to pierogi odsmażane na patelni. Mój dzień wygląda mniej więcej w ten sposób: rano bułka (białe pieczywo, szynka, masło), potem dwie godziny później znowu bułka, około godziny 13/14 jabłko. Idę na trening, wypijam butelkę półtora-litrową wody niegazowanej, następnie obiad. Składa się on mniej więcej ze smażonego mięsa, etc. (tak jak wyżej napisałem), godzina 19 to kolacja, głównie 3 kiełbaski lub 3 kromki chleba z białego pieczywa. Proszę bardzo o pomoc. Starałem się przedstawić moją sytuację jak najdokładniej, żeby mogli mnie państwo łatwiej zrozumieć.
    Pozdrawiam!
    Z poważaniem,
    Michał.

  2. #2
    Nie zarejestrowany
    Guest

    odpowiedź

    Michale
    Ruch na pewno jest bardzo wskazany i rekomendowany, bez względu na to czy się odchudzamy, czy nie. Bardzo dobrze, że towarzyszy Ci on i dobrze, że sprawia Ci przyjemność! Przy redukcji warto ćwiczyć min. 4-5 razy w tygodniu po min 40 minut (najlepiej ok. godziny). Osobiście rekomendowałabym jeden sprzęt w jednym dniu (np. poniedziałek rower, wtorek bieżnia, środa wolne). Możesz na przemian stosować trening interwałowy (jednego dnia 5 minut szybko, 2 minuty wolno) oraz innego dnia jednostajny w tempie dopasowanym do spalania tkanki tłuszczowej (65-80% maksymalnego tętna).
    Co do odżywiania - gratuluję odrzucenia przekąsek i słodyczy!!!! zasada jest taka: jeżeli jesz więcej niż spalasz to tyjesz, jeżeli jesz mniej niż spalasz to chudniesz. Dietetyce rekomendują ciemne pieczywo i ograniczanie tłuszczów, ponieważ jest to zdrowsze dla naszego organizmu. Ale jedzenie ma sprawiać przyjemność. Jeżeli wolisz jasne pieczywo to ok. Na pierwszy rzut oka rekomendowałabym dołożyć warzywa do każdego posiłku. Smażone zamienić na grillowane, zamiast mało może majonez (cienko).
    Trzymam kciuki i życzę powodzenia w dążeniu do celu
    Patrycja

  3. #3
    nifka
    Guest
    Powinieneś też się wybrać do dietetyka, który ułoży ci odpowiednią dietę, którą będziesz przestrzegać. Ja na przykład chodziłam do Med Expert w Warszawie. Efekt – po miesiącu słuchłam 5 kg, co uważam za bardzo duży sukces.

  4. #4
    Nie zarejestrowany
    Guest
    w twoim wieku uwazam, ze potrzebna jest konsultacja dietetyka, żeby wyliczyl twoje zapotrzebowanie kaloryczne. Pamiętaj, ze twój organizm jeszcze rosnie i się rozwija i ze potrzebuje energii przed wizyta u specjalisty możesz powoli wprowadzac jakies zmiany do diety jak np. zamiast słodkiej bulki to gotowa salatki z fit&easy (na pewno ci zasmakuja). A na obiad zamiast pierogow grillowany kurczak z mieszanka salat tez z fit&easy

+ Odpowiedz na ten temat

Podobne wątki

  1. Czy mam duży problem z nadwagą?
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-28-2014, 17:25
  2. Problem z nadwagą
    Przez arekopal w dziale Forum ogólne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-21-2013, 08:01
  3. 20 lat - problem
    Przez Haldir w dziale Forum urologiczne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-19-2013, 17:44
  4. problem 14 lat
    Przez Nie zarejestrowany w dziale Forum urologiczne
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-10-2011, 10:37
  5. problem z nadwagą
    Przez AnnMarie w dziale Forum dietetyczne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-30-2010, 15:12

Tagi dla tego tematu


LinkBacks Enabled by vBSEO

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251